Monday, March 2, 2009

kereta kancil warne puteh beserta P..

siang tadi merupekan hari yang agak mendebarkan..ceh!..aku start blaja kete..sebenarnya aku amat mlas nk blaja2 kete nie sbb sblum nie aku telah diajar oleh pengajar terulung ,along aku..kirenye..mase blaja ngan die berpeluh jugak armpit kuh..garang die jgn ckp ar..meh aku wat demo sket..

pade mulenye segale nye berjln lancar..sampai lah ke saat ini..abang kuh bertukar dari ikan dolphin ker jerung gigi tajam..ngap3!

along ku:woi!clutch tue jage jgn lepas...tekan!
bakal racer(aku):yer3..okey3..
along ku:haaa...tgk kan da mati enjin!wat lagi..
bakal racer(aku):okey3...(aku stay cool lagi)...
along ku:woi!jgn tekan minyak kuat sgt..langgar pagar depan kang..!!!
bakal racer(aku):relax ar...adoi..

begitu ar serba sedikit kisah aku blajar kete ngan big bro aku yang sampai skg xde lesen lagi..
heh!nak berlagak ngan aku yer...kiter tgk sape dpt lesen p dulu nnti!!

berbalik pade cerita asal dimana aku mule belajar kete secare legal...
namer tmpat aku blajar driving nie AMSA..anda2 tahu kah dimana??..di bangi yer teman2..

setelah selesai sume test undang2 laa..ceramah bagai laa..akhirnya!kami mule naik kereta kancil..(m'sia nie kedekutkan..cube laa beri pakai kete bmw ker,fairlady ker..ferrari ker..bru semangat naga sket nk blajar..haiya!)..

selesai en iskandar(pengajar kami) terangkan asas2 memandu..kami pon stat ar bwk..mule2 kakak aku blajar dlu(kami blaja bersame)...beberape puluh minit kemudian aku plak tunjuk terer..hushuuuuuuuuu!aku bwk ar dengan penuh gaya pemandu kompetitif..senang jerk bwk kete...ha.ha.ha..berlagak kaw wahidah!!!

okey..biler aku dah pas blajar parking..en iskandar srh aku tgu luar sbb kakak aku plak nak wat..akak aku punyer la terer bawak sampai da xnak dgr ckp en iskandar..(woi!..die suruh tekan break bkn tekan minyak..!!)gedebuk!..terus naik atas divider..tgk tere x tere akak aku nie..suke beno die wat publisiti kt tgh2 litar tue..kecoh jap dgn aksi stunt akak aku..aku apatah lagi!..elok2 mengantuk tgu tros segar bugar mcm ikan bru anta ke pasar!..everthing alright???!!!....orait ajer...nasib baik en iskandar baek org nye..heh!kalau aku mengajar,mau rebus kakak aku ..aku tibai...mane mau aku letak muke aku yg comey lotey ini??!!

lepas tuh x pepasal jer kami di kuarantin kan dari plajar lain..nun jauh hujung litar kitorang blajar..takut langgar org lain...hei,x taw ar akak aku nie...dlm litar dah naik divider..kalo atas jln raye adekah die akan naik jejantas pulak..rungsing rasenye....

aku pulak??!!!..aku okey..mne bley x okey..jgn angkuh sgt nnt x pas jpj..(sebelum nie aku slalu konfius jpj ngan pjj)..

biler dah agak2 okey..en iskandar lepas kan kiorng bwk sendiri..pergh!rase mcm minggu depan dah boley pergi the curve sendiri...hekhekhek..

sebenar x la susah mane bwk..anggap jer kiter mcm pilot...pandang langit jangan pandang depan..kompem langgar divider!..

babai~

No comments: