Thursday, March 19, 2009

pahit getir bergelar pelajar sekolah...

idop aku syok betoi biler da jadi budak abeh skolah nie..duduk umah..sekejap2 aku tido..bukak tenet..blogging..bukak utube..ulang suare..utube yer..red2 tube nie aku x bukak..maseh suci lagi laptop aku dari aktiviti2 x sehat itu..(amacam bagus x aku nie..boley buat bini.. )
aku sekarang mmg kerek btoi ngan adek2 aku yg maseh dibangku skolah..mmg syok kalo time nk kejut dorang bgn tido..memasing muke nak nangis x gie skolah..ala..mcm aku dlu2 ar...ha3..memang sedey gile nk gi skolah..dah mcm nak gie berperang..aku mmg susah nk bgn pagi2..dlu aku bgn dlm kul 6 pagi mak aku kejut..tpi aku slalu extent kan mse.."mak!5 minit lagi mak..5 minit.."..aku pon sambung tdo..pas 5 minit mak aku kejut..aku pon msuk ar toilet..dlm toilet pon aku bley tido..haa!tgk flexible btoi ar aku nie..

aku mmg suke jeles kan adek aku..sampai ade skali tue..baru2 nie gak laa..aku bgn tido waktu tue dlm kul 10 pagi..aku tgk adek2 aku x skolah..aku dah ragu2..pehal x skolah nie??!!
aku bengang ar...ececeh..

aku marah2..aku rase dipermaenkan..dipergunakan..aku nie sape??!!!

aku ckp kat mak aku..asal budak2 nie x skolah...??
mak aku kate cuti...
ahh!!cuti aper ari rabu nie?..maseh lagi membare rsenye...
CUTI PENGGAL..

...owh..ek??heee~
aku pon sambung tdo..
aku pon dah lame sgt cuti..dah x tau da skol dah bukak 3 bulan..x prasan langsung dah cuti penggal..

tapi kalo citer zmn skolah..ade gak syok x syok nye..antare skolah rendah n menengah kalo bab enjoy..aku prefer zmn menengah..tpi kalo bab kene denda ..aku mmg teruk time skolah rendah..pergh!denda die dah mcm navy!!

aku dulu..mg x pandai matematik..aku slalu dpt 40/100 camtu..tpi jgn pandang ek..upsr aku..aku dpt mate aku A beb!!aku pon terkejut..terima kasih pade mak aku yg kejut aku pukul 3 pagi dan tido kul 1 pagi waktu exam upsr utk pastikan aku x kantoi mate..tpi mata aku dah layu jer..rse terawang2 jer aku..ngantuk jgn ckp ar..tpi aku gagahkan jua..ceh!

aku pnah kne denda pasal x siap homework..aku igt..waktu tue hari rabu..sebabnye lepas waktu matematik..waktu agama..aku mmg ske giler subjek tue..(bunyik mcm aku mmg cocentrate jer time ustazah mengajar..)bkn ape..cikgu tue suke berckp..then time die berckp mmg x pandang keliling..syok sendiri kate org..kitorang pon pelagi..wat laa conference kat blakang..tpi!!arie tue tetibe cikgu mate aku meroyan agaknye..die punyer ar tamak dgn waktu agama kitorng kitrng pon die sapu...adoi!!masak..panasss jer punggung aku...kepale dah serabot..kerje giler betoi org tua nie..haih!!..dan nasib aku yg selalu mmg malang ngan cikgu nie..haa!name die cikgu tue aku aku still igt lagi..cikgu romaya!!garang die siap dgn bulu ayam yang da nazak ..adoi mmg ngam aku tgk..
peristiwa paling ngeri yang aku penah kene ngn die pasal aku anta kerje skolah yg x siap..hahaha..

waktu tuw dlm kelas..tibe2..die panggil nme aku..FARAH WAHIDAH..MARI SINI!!..
aku dah da menggigil2..die pandang aku semacam jer..mcm ar aku syok laki kaw..

KERJA KAMU NIE TAK SIAP..KAMU JGN MAIN2 DGN SAYE..
HUSSSH!!die campak buku aku ikot tingkap beb..dah la time tue ujan..klass aku paling atas..pelagi basah bku..masuk tongkang plak tue...jatuh maruah aku!!..aku pon nangis ar..die nak marah lebey2 pon x jadi..ha.ha.ha..(tue sume taktik jer x nak bagi die angin lebey2..menanah telinga!)..
ade skali tue aku kene berdiri luar klass ramai2..ade skali tue lagi masyuk..aku kene berjln itik..ya ampon!!bukan mcm itik da gayenye..aku begitu malu ngan itik waktu tue biler melihat kan gaya bebas itik aku!!cis..

sebenarnye byk aku kene denda waktu zmn skolah rendah..x terkire..slalu subjek mate ar..!!

masuk skolah menengah plak..waktu form 4..kitorang kene msuk bilik displin..tapi kami maseh sempat pj..heee..kitorng kene msk bilik displin psl ponteng waktu est..dah ar kene blik lambat..ergggh!geram btoi..

tapi ade gak kengan manis2..aku nie pnah jdi johan pertandingan bercerita watu darjah 6..siap nangis2..terharu ar konon..hak3!tpi pastu peringkat zon teros dpt no 4..cilakak!pengadil x nmpak ker haa bakat aku yg mcm john travolta nie..??!!..aku igt lagi tajuk cerita aku waktu tue..angan2 mat sood..korang pnah dgr ker..??
pastu naik skolah mnegh dah x msk2 dah competition mengarot nie..nak naik pentas pon lutut mcm nak terjatuh aper citer??!!aku pon letak ar jawatan yg sememangnye terletak..

tue ar serba sedikit zmn2 persekolahan aku yg tragis..tpi aku pon x taw cikgu romaya igt lagi tak kat aku..TAPI AKU TETAP IGT KAW!!!hee..semekom cikgu...i lap u..muahhh!
buat cikgu..saye tuju kan lgu nie..best cikgu..RELA-STACY..dgr ek..

babai~

No comments: