Monday, March 30, 2009

atok aku ade chemistry dgn toilet umah aku..

ma ai..umah aku nie!!!knape ar ari2 nak tunggang langgang..haih!!!aku pulak,nak duit punyer psl..x pepasal jer jdi bibik cun dlm umah nie..untung mak aku..kompem2 ar aku nie x lari balik indon..adei!..x sanggup rsenye nak kemas umah..tensen!!asal kemas bersepah balik..baek x payah..bia jer serabot..tak sanggup rsenye aku nak describe bersepahnye..tpi bley ar aku imagine kan sket2..(alamak,bukak pekung didada la pulak..)..kiter mule dri ruang tamu pastu ke dapur..toilet..bilik2..kat ruang tamu skang ade paper kat atas lantai ngan separuh lagi atas sofa..sampul surat ester spring mende oihh..pastu atas meja depan tv ade losyen ade aku dgn die punyer perapi rambut..ngan sikat nyer..buruk sungguh..nasib baik aku ade kt ruang tamu..so cantik ar sket view..

pastu kiter beralih ke meja makan..ade jag air pastu ade plastik karipap..buku2 mak aku..mak aku nie..ckp aku jer ske wat sepah padahal die pun same..like mother like daughter..
kat tepi akuarium ade charger hp bertaburan..erm..maksud aku berselirat..pastu kiter beralih ke dapur..ya amponnnn!!!bru aku prasan..pinggan mangkuk..periuk..belanga..sudip..garpu..sudu..bekas aiskrim..(haa!amik kaw..aku jelaskan satu2)..x ketinggalan mesin basuh rosak yg mak aku xnak buang2 lgi..(kalo ikotkan aku bkn setakat mesin aku nk buang..dgn adek2 beradik aku sekali aku letak kat bilik sampah tue..dorang ar antare punca terjdinye gejale rumah aku bersepah)erghh!membare jer..

owh..sebenarnye aku nak citer satu kesah nie..nak kate kebetulan..mmg kebetulan ar kot..abes tue per lagi..!!
atok aku nie..die ade satu trend tau..asal nak dtg umah aku,mesti die kate.."lagi 5 minit camtu sampai laaa"..adoi!!!kalo die beri 50 minit pon blom tentu sempat...waktu tue..aku rse mcm nak pergi jabatan binatang OKU jer..nak mintak tolong lipas2 yg kudung tolong kemas kan umah aku dlm mase kurang dri 5 minit..!..
dah laa time tue aku baru jer lepas cuci toilet..dan2 jer atok aku nak ziarah..haa!tgk kan dah gne ayat ziarah menziarahi nie..pastu aku dah berjage2 dah..asal aku cuci toilet..mesti esok or ari tue gak tok aku datang..so kire nye tok aku dah beri hint ar die nk dtg..

oke dah2 ar aku citer psl atok aku..femes plak die kang!..

so skg..sbg bibik cun dlm umah nie..aku kompem ade ic dan dijamin takkan dilekap seterika kat badan oleh mak aku..cukup sudah laa aku memakai kanta lekap shj..lebih berbaloi dah tampak anggun..skg aku nak wat jadual sket..camne nak wat umah aku nie jdi cam umah donald trump or sultan brunei..adekah aku patut renovate ataupon tambah bilik ataupon besarkan garage tpi umah aku apartment..?tue yg runsing sket..

skg aku nak wat time table laa..mcm zmn2 skolah rendah dlu..

masuk keje kul 12.oo pm- 9.00 pm..

tue jer ar campor dgn kemas sume2 mende..gaji bley runding biler untuk dinaek kan..pakej skali dgn kua n lepak ngan member aku hujung minggu~

good maid sedia berkhidmat tuan!!

No comments: