Saturday, March 28, 2009

ambik kau!!

ho.ho.ho....memang x dinafikan lagi farah wahidah bt mohamed jamel mmg seorang pemandu yg kompetitif..pergh!aku lulus jpj..!!..aku igt kan aku nak lulus kat jln raje jer tpi dgn dlm2 litar skali aku pas..bercampur baur rsenye perasaan..kakak aku siap bernazar akan iron bju kitorng selame seminggu(aku x terlibat)..selain itu juge..rini pon kua af tdi so..tue ar besdai gift tuk mak..tapi siap ade free gift lagi..obri kua..amacam,mithali x aku??

mlm sebelom test jpj tue aku mmg tak tdo lena piki psl test..pusing knn xkene..pusing kiri x kene(last2 aku tido tegak)..

en.iskandar amik aku pkul 7.30 pgi..mule2 aku aku relax2 jer..wat selamber..tpi biler kete dah msk dlm AMSA,jantung aku dah maen pancaragam..cis!!apesal berdebo sgt nie??

aku pon kua kete..pang pung pang..amik no giliran..no 5*ong rpenye..

sekali amik kaw!tros no aku kene panggil..aku wat muke x berdebar..msk kete..en jpj pon soh mule..mke en jpj mcm gorgeous jer dgn cap n spek mate itam..terkesima sebentar!..
..nasib aku mmg baek ari tue..sbbnye asal sampai tak trafic light..lampu mesti ijau..so x nampak ar kelemahan aku yg slalu mati enjin..wakaka!..tpi en jpj nie boley plak wat pop kuiz kat aku dlm kete tue..adoi!(kaw x nampak ker aku tgh memandu nie???)

en jpj:kamu rse kamu merancang perjlnan x?

aku sengih2 dlu..ape ar jwpan aku nak beri?

aku:merancang kot..(diam jap)..haa!sye merancang ar sebab saya taw laluan mne nak jln..

confident laa sgt aku jwb!last2..die kene kan aku balik..

en jpj:kamu x merancang..sebab kamu teragak2..

aku gelak jer(hek ele,keco ar kaw!)..aku pon bwk ler..elok sampai kat rounabout(aku rse mcm silap eja..lantak ar!)..aku mcm konpius alamak,nak beri signal knn ke kiri?ar belasah jer ar..ke knn aku wat..skali en jpj kate kiri..aku pon tuka jer..

en jpj:knape signal ke kanan?
aku:ops silap!

en jpj:sye tgk kamu beri signal,kamu x tgk pon kete belakang..
aku:sye tgk laa!!
en jpj:kamu x tgk..

heh!amik ar kaw nk menang sgt.

pastu aku pusing balik..sampai kat trafic light,sempat lgi aku tunjuk kat die tempat aku fail..

en jpj:mcmmne kamu boley msk situ?
aku:sye konfius..

tergeleng2 die..pastu start ar ceramah jln raye die..lemah!!!

en jpj:kiter kene yakin bile memandu..sok sek sok sek..
(ape jadah aku dah x pedulik..)

elok sampai kat AMSA..aku dah megah dah..heh!kompem lulus nie!..tibe2,mase aku nak pusing stereng..enjin mati..!!aku pon nak cover ar konon..

aku:oke,sampai sini jer ar kan..

en jpj:nie knape wat keje separuh jln nie?

hee..x bley nk koutim langsung org tua nie!
aku pon start kete balik..tpi aku luper nak free gear..tersengguk2 kete ke dpn..adoi..jatuh maruah aku!!depan2 calon plak nak wat hal!!!
biler dah abes..aku tye die..lulus ker gagal..

aku:so cane..oke x?
en jpj:nak bagi lulus ker x ye?

aku pon wat laa muke sedey..

aku:lulus ar..mak saye dah marah2 ..(oi..xkan aku nak fail plak..dah ar aku bwk kaw jln2..byk bunyik plak!!..)

skali kat bhgn lulus die tick..yabedabedu!

en jpj:nah..
aku:time kasih pakcik..saye doa pakcik naik pangkat..hahaha!
en jpj menyengih jer..aku pe lagi..senang ati ar..

selang sejam pastu..dlm litar plak..aku lulus gak..tpi malang sungguh kete yg aku dpt..clutch mmg nazak..(x pegi klinik ker??)nyaris2 mati enjin..

pas siap sume..aku gie kat pondok untuk sah kan ke'lulus'an aku..tergetar2 aku nak tulih name..nerbes x ilang lagi!!mne x nye..hari tue,ramai betoi budak fail..kirenye aku nie holiyau jgek laa..kah3!..

pde pakcik jpj..
aku nak nyanyi sket tuk kaw..
"andainya aku pergi dulu sebelum mu..jgn kaw bersedih hati..
andai nya aku tiada lgi disisi mu..
jgn laa kaw memencil diri..
bayangkan msa2 bahagia ketika kita di jalan rayaa..hoooo!"

oke..tamat dah~

No comments: