Saturday, March 14, 2009

result spm vs test jpj..

tajuk entry aku kali nie nampak exotik sket..oke,sebagaimne yg sedia maklom result spm tlh selamat beranak pde 13 mac yg lepas sekaligus melegakan sakit dalaman aku yg aku deritai sehari semalam sebelom result kua iaitu kentut berdarah..eh!!silap..sakit perut..sampai2 aku kene pegi klinik mlm tue..doktor ckp masuk angin..pastu die kate mkn ubat then 2 jam pastu da baek..die yg kate..tapi die tipu!!sampai 5.30 pagi aku x ley tido sakit perut x ilang pon..aku da kene goreng laaa ngan doktor tue..cis!!x pepasal aku jdi mangse keganasan klinik zalfah ..heh!nak saman..saman ar weyh aku letak nme klinik kaw..x heran!..(aku nie branie x branie jer nie..hopefully staf2 klinik tue x bce blog aku nie..)..tpi aku x kesah sgt psal nk amik result sbb awal2 lgi aku dah kabo kt mak aku yg aku xnk amik..seram kot..(tpi aku juga sempat menitip kan pesan pde member aku supaya call aku kalo aku dpt best student...x salah berangan kan)...tepat 10.30 pgi..mak aku pon britaw secare detail result aku..akak aku yg cati dlm kertas..die siap kelentong aku ckp aku punyer akaun 9G..cis!!air mate aku dah nk kua..aku dah gelabah..dada da sesak..mampos aku kalo fail..pastu aku tye die betoi2!!die gelak ....tipu jer!!..apelagi nangis ar aku...bangang tol..tgh gabra2 nie boley lgi die nk kene kan aku..walaupon result spm aku x secemerlang mne tpi sekurang2nye aku mampu berbangge dgnnye..cewah!!...dan outomatik sakit perut aku ilang...magik!..

nie kesah kedua plak...keesokan harinya aku ade test jpj..aku org yang ke 7 yg di uji...cuak jgn cakap ar..sampai fail aku dibuatnye..meh aku citer satu bersatu detik kegagalan aku dari A sampai Z..

memule aku masuk kete tue aku beri salam..(sbb pengajar aku kte kalo nk lulus..gode jer tester)so aku gode ar melalui suara ku yg garau...wakaka..aku pon betul2kan la sume2 ..mule2 seat..sampai kedepan aku punyer seat .. x sampai nk tekan cluth..ceh!..pang pung pang..aku pon stat ar..pandang blind spot then aku stat..

aku:pakcik..kiter nk gne laluan A ker B?
JPJ:erm..kiter teros...
aku:oke..

sampai jer kat trafic light aku benti..tekan cluth..free gear..tarik hang break..relax!..tapi tibe tang nk hijau..aku da nk ready..elok jer nk mule merangkak..wawawa..mati enjin...knaper sekarang nk mati enjin kete oiii!..aku dah stat gabra..blank sekejap..pastu aku stat..aku tros speed..elok jer patah balik aku tye jpj..nk gne shortcut ker x..

aku:kiter nk gne shortcut ker x?
JPJ:kiter tgk keadaan dlu..

laklai..time2 nie plak nk tgk keadaan..cakap je ar..aku bawak seslow yg mungkin supaye pakcik tue cepat beri decision..

aku:nk ikot mne nie..nk sampai trafic light da nie..
JPJ:kiter tros jer..

aku da keliru..dah laa ujan..aku igt aku silap line so aku try belok..tetibe..

JPJ:hei!!kamu buat ape nie..??

alamak..aku dah wat kesalahan mandatori...

aku:ala pakcik jgn ar fail kan sayer..(muke comey jer time nie..)
JPJ:kamu dah langgar zebra crossing..nie da kesalahan besar dik!..
aku:so sayer fail laa..aduyaii..
JPJ:xpe..minggu dpn try lagi..pastikan lebih hati2..
aku:alaaa...kene bayar lagi..

aku pon memandu jer tros..trafic light tgh kuning,aku langgar jer..protess!..lantak ar...kaw failkan aku gakk..waktu nk masuk AMSA tue aku saje jer tekan minyak padahal kene maen break jer time tue..last2..jpj yg tolong break kan..die tulih dlm kertas tue aku memandu secare berbahaye...cis!!waktu kt jln raye punyer laa lembab aku drive..boley lagi die nk kate aku memandu berbhye..ape yg kaw nk sebenarnye pakcik jpj..??!!
pastu time litar..aku pon naik ar bukit..tayar da cantik dah masuk line kuning..tpi time nak stat..aku da stabil kan dah cluth n minyak..elok jer aku turunkan hand break..kte undur plak!..tpi jpj x prasan..aku relax2 dlu try lagi tpi makin trok..terhenjut2 kete kebelakang..malu siot..!!!!

last2..aku kene kua jgk...pengajar aku dah geleng kepale..haih!

aku fed up abes..blik umak aku kte kt mak aku aku nk blajar memasak jer dah xnk blajar memandu..mak aku bantai gelak..so..aku kte aku nk aku test balik 27 mac nie...aku nk pastikan dua2 aku lulus..ha.ha.ha...oke x klaka..tpi pengajar aku kter jpj 27 mac nie tegas sket..ahh!lantak ar..yg x garang pon aku ley fail ape kes...baek aku wat jer..hrmmm..

tue jer..

babai~

No comments: