Monday, December 7, 2009

mati kutu..mati laa telor kutu sekali.

nurkasih = setel

nenek kebaya = setel

hurmmm..kene carik hobi baru pulak sejak 2 citer nih abeh..ahh!usah dipersoalkan lagi, tahun depan nurkasih mesti menang penuh bergaya punyer anugerah skrin ..menangis cirit la yusof haslam*apeje ade ngan die?..maksud aku,bangge dgn..hmmm.. sembilu kasihhh?

oleh kerane cuti aku masih panjang berjela jela..jadi aku kene melakukan aktiviti berfaedah bagi menjadi modal insan yg berkualiti..minggu lepas,rumah sedare aku telah mengadekan pesta kenduri muda mudi versi mini utk menyelebrate besdai nenek..tapi pada asasnya,besdai nenek sudah lepas tapi sengaje ingin menyelebrate nye utk kali kedua..*atok berkelakuan romantik dgn menyuap kek ke mulut nenek..hampir2 suapan nye tersasar ke hidung kerane ditepis manje oleh nenek.*cis!aku yg melihat adegan itu yg merah muke apahal ntah~

nak dijadikan cerite,sebelum keramaian start..aku tgk ar tv yg sekeping kat depan mate manakala golongan emas yg laen sibuk berbalas air liur meminta mak long membuatkan telekung laa..tudung ar.*aku pon da konfius..nih pesta ker..jualan sale?

bile mengadap tv..bukak pulak channel masak2..tambah2 waktu tuh mmg aku menggelupur jugak lapa tapi kaver cun saje.*ye ar bukan rumah aku nak maen redah bukak periuk.lagipun kalo umah aku,bukak je periuk.. ade nasi yg dah nak jadi tapai...jadi kalo aku buka periuk dorang..ade tapai jugak mcmmane?

dan ketika dorang sibuk borak pasal citer teater natrah..tetibe pak teh o ais ku cakap..pelakon natrah yg laki sorang tuh kene pukul.kami x percaye..bermatian2 die cakap die x tipu..padehal mmg betul pon..kitorang yg mmg satu hari x mengadap surat kaba...ape nak tau citer panas ini..aku da rase nak menitik air mate..cane nak tgk teater kalo remy ku sayang xde...wuuu~
tapi mujur die oke2..weh,kate dgn rakan artis jugak yg upah pukul2 die..siape anda rase??saye rase yg paling rapat dgn die...sape rapat ngan die?dramatis itu lah tuh..hoho..*teropong zubir..mama juwie sume..teropong!


haaa~ari apetah..tempoh hari juge..paes telah gile meroyan nak beli speaker apetah kat pc fair.aku seperti biase bantah sekeras kerasnye tapi x meninggalkan kesan pade emak pulak malah aku pulak kene turun tahta jadi penyokong pihak lawan dgn menemaninya ke pc fair di klcc..*lepas nih aku kene pegi gim utk kentalkan hati*
dgn hati riang ria rebina kami pegi berlima..along bawak kete..aku jadi co-pilot..dila atas peha aku..jadi die secondhand reserve co-pilot mungkin..mak jadi datin..paes jadi bodyguard*dorang bersenang2 kat belakang..aku pulak kene jadi penimbang berat dila yg ber pound tan kilometrico ini.

bile dah sampai..suasana.. pergh!bersepah bersepai makhluk kat klcc..tidak kire yg cilik mahupun yg dipenghujung usia..yg mak nyah pon ade.

lepas satu-satu booth kitorang bersesak2 nak masuk..dila ar paling teraniaya kerane hampir2 tertonggeng dilanggar mamat yg x beragak sasa nya..siap tercabut cap..walaweh..hampir2 kami merusuh di situ
semua nak beri aku pamplet..bile dah dapat pamplet..aku kene sibukkan diri carik tong sampah nak buang pulak.adoi..byk kerje betul laa.bile dah jumpe speaker paes,kami berjaya meloloskan diri dari dunia khayalan siber itu tdi.

haa..itu saje laa utk entry kali ini ya sahabat pena ku sekalian..aku ciow!..nak layan blues*bkn blue* dulu oke!

tata~

No comments: