Sunday, November 29, 2009

chenta perlukan 'pengorbanan'

cinta ayah kepade emak..cinta atok kepade nenek..cinta boifren kepade girlfren..cinta anak kepade ibubapa..

cinta KAMBING?
sembelih laaa jawab nye!

oke-oke..aku tanak skip citer..lagipon..setiap citer mane bleh trus citer klimaks..kene ade intro..
jadi..sama2 kita saksikan perjalanan hikayat rayer korban wahida da hotters!

....tet..tet..tet..kring!!!!!!!!!!!!
*ahh..itu tipu..mne aku ade jam loceng..gne alarm hpon suda!

*ahh!..itu lagi menipu..gne alarm hpon pon x sedar2!

jadi..emak saje yg keluarkan suare yg boleh mencapai tahap pembesar suara!

aku bgun..dan pergi mandi..suasana pagi itu agak mendamai..terdgr burung2 berkicauan..org2 kampung sibuk bersawah..ombak menderu..pokok kelapa melambai2 kan daun nya..
*oi..taik lembu..aku mimpi lagi*

pagi itu aku bgn dan tros mendaki tangge dan pecut ke toilet utk memandikan diri..air punyer arr suam sampai menggeletar satu badan..air rumah atok mmg sopan paip nye..perlahan je mengalir..mmg kene pupuk nilai2 murni kalau ade dlm toilet..cthnye:bersabar.
sementare tgu air penuh dlm baldi,sempat juge aku gosok bibir sekali.

bile aku dah siap smart + ayu..tibe2 adek sedare aku yg takut sunat ini dtg lalu mematahkan riuk pikuk bersepai hati aku utk beraye dgn cakap rupa aku mcm hantu gare2 memakai eyeliner!..terencat semangat raya aku ngek!

tapi aku bidas dgn sekali lafaz..

"awk x sunat lagi jgn banyak bunyik..karang saye sunatkan..bia ilang sume !!!"

******
ruang legar dapur atok ku,klang.

xde sesi bermaafan pon tetapi sesi membaham ketupat..nenek the hotters yg anyam..

gempak arr nenek gua!..nenek lu boley ker??

pastu kami mintak diri dan fly2 away ke kuantan pulak melawat atok kuantan the hotters water heater pulak.

perjalanan memakan mase 4 jam..mule2 kami tido sahaje sepanjang perjlnan..aku tido2 ayam sahaje..bkn ape.. kalau air liur keluar...takut hilang seri pengantin

tapi biler da bgn tido ini lah hasil nya

lenguh rahang aku buwat mcm nih!..muke paes sepet berjalur2 lagi.mujur dlm kete..kalo x.aku igt nak wat pose menarik sket tapi xnak pulak aku kalo megan fox bengang.x ske arr gaduh2 sebab mende kecik camni.
eh..eh..paes..mesti die igt die edwart cullen...berat ke edward juling adelah sket2.*aku jugak yg fotogenik*
oke..aku angkat bendera putih~~
dlm gambar nih..along arr paling fotogenik..sile perhati rupe beliau..hahaha..sumpah geli urat kentut.aku igt paes snap gambar 4 org jer..skali along yg over2 pose..x thn siottt..mcm oprah laa abg aku nih!

sampai kuantan kami ziarah kubur ayah..*al-fatihah*

sampai umah tok..kami sibok carik lembu dlu bkn carik tok..hahaha..

bila dah lame x jumper..mcm2 kami ngumpat2..haha..xde arr kami bincangkan hal ehwal negare..haaa..tok aku kat kuantan nih pon the hotters jugak..siap tye nadia

"awak da ade calon ker?"

parkinson sejenak nadia.

selepas membedal nasi minyak tok the hotters hip hop..aku pon bantai tido..ptg tuh.kami mintak diri..

selepas bersalaman dgn atok..mak cik uda..n last but not least..aicu..aku dan dila tros pecut 4 kali 100 ke surau utk xnak melepaskan peluang bergambar bersama selebriti..

sape selebriti jemputan surau kali ini?
selebriti itu adelah...jeng..jeng..jeng.."lembu surau beserah"

whyda comey:i'm your fan!

lembu:oh girl..i too young too die..

dila:for god'sake..redha je ar babe!

*terkilan sebab x sempat mintak autograf that day..sob..sob..


hari raye ke dua..destinasi..klang~

atok tercinta membeli 2 ekor kambing mat salleh..
dua2 jantan sebab berak merate2 rate..pijak pokok ros atok serta ganas meroyan..tapi daging nye..pergh!x tergamak nak citer..selamat wat kuah qurma'..mengancam..huh!
bersame arwah kambing.*kuang ajo aku sengih2 siap peace lagi*
sesi tangkap gambar bersame peminat.
ni pehal paes buwat pose megan fox aku nih??*haih..kambing nih mesti berdendam ngan kami pasal kami bleh ijak2 maruah die dgn menangkap gambar beliau yg telah passed away.

ape nak di kate..nenek pon join sekali dlm sesi fotografi.
sesi post-mortem sedang dijalankan oleh pakar forensik..dr azlan cube mengkaji punca2 kematian manakala dr syukran menyiasat berape bulu kambing yg keguguran.


atok aku nmpak cam pemuda belasan tahun pakai cap tue.*tuee diaaa..fokus betul tok!
haa..skuad bantuan utk along dah tiba...bapak keras kulit..boleh mencetuskan stress..tapi aku berusaha mempamerkan riak muka yg mengujakan!
dari jendela..amacam..semartt x?*padahal lari dari nak sembelih kat tgh panas terik..hik.

sesi melapah daging serta agih2 daging kepade sedare mare rakan taulan dan fakir miskin sedang dilakukan oleh family pak teh 'o ais..
*aku jadi mandor manakala mak ude jadi supervisor..eh jap..bkn lebih kurang je ke tugasnye?

oke..itu saje segmen raye haji tahun ini..sari berita utama.

selamat siang!

No comments: