Tuesday, December 15, 2009

chef kenit.

tempoh hari..bonda ade mengusul kan cadangan supaye aku turut serta dlm kelas memasak yg hanya layak diikuti oleh budak dari lingkungan umo 16 tahun dan kebawah lalu tanpa signal.. mak sudah menjadi seperti francis light dgn ingin membuat tipu muslihat menyuruh aku berpura2 innocent +sopan santun gadis timur dgn membawa muka saya-nak -sgt-belaja-memasak-lagipon -sye-bru-darjah 6...mak oh mak..walaupon dirimu memaksa daku jadi budak 5 tahun 5 bulan pon,blm tentu diri ini ingin menyertai..*buku resepi kan byk..internet pon ade kalo anda memakai stremyx*why trust beginner*

jadi dila yg merupakan ayam serame tambatan keluarga ini yg diwakilkan utk ke klas memasak itu..*syabas betey*

oleh kerana dila seorang yg pemalu,jadi mak telah mengimport sepupu aku yg berumor 10 thn ini utk membantu mereliasasikan impian farah adilah utk menjadi iron chef*walaopon pemalu..eheh..bedebah!*

lalu dila dan camelia same2 bersatu hati ingin belajar sesuatu yg bermakne dlm hidup mereka di awal umo 10 thn dan 11 thn..mlm tadi mereka telah menyiapkn diri dgn membawa kepingan kertas dan sebatang pensel utk mencatit ramuan2 yg bakal mereka pelajari.semangat mereka membuahkan sebak di lubuk hati aku.semoga kamu berjaye adek ku.selamat berjuang.

setelah pulang..mereka membawa bersame hasil makanan..nampak enak dipandangan lalu aku menyuruh dila membuat utkku..dgn nade kereknye die nyatakan dirumah ini tidak ada bahan2 tersebut..tpi aku berani potong kuku bahawa dila x tahu langsung mcmne ingin membuatnye kembali...bukankah tun mahathir pernah bersabda bhw melayu mudah lupa.*beg kertas citra klasik turut dipamerkan utk mempromosi jualan*

tamat~

No comments: