Wednesday, February 25, 2009

wayang kulit ker??!!

first time aku tgk wayang waktu aku darjah 2..citer jimi asmara..waktu tue xde lgi kusyen empuk juz kerusi kayu yg wat aku sakit badan jer..waktu dalam panggung aku tdo jer..tgk2 da abeh..

second time aku msk panggung balik waktu form 5..haaa..punyer laa jauh jaraknyer..memang jakun rasenye tgk skrin besar gedabak..waktu tue aku tgk citer lost n faun..agak klaka gak citernye..tapi lame2 aku dlm panggung boley pekak telinge..waktu tue satu family tgk..dah mcm family gathering gamaknye..tapi aku x igt kitorang tgk citer tue kt mne..sme ade kt jj..or mid..

lepas jer tue..bley katekan every week kitorng gi panggung kt jj bkit tinggi(pop corn die sebab wey)..aku ngan panggung da x ley dipisahkan lagi..lagipon boring duk umah..bkn wat peper pon..lebey baek aku cuci mate..notty disitu..satu hari tue,waktu aku nk beli pop corn aku tserempak ngan member klas aku..lutfi namenye..die keje kt situ..aku xla baek sgt dgn die tpi aku kamcing gak la dgn girlfren die(cis!!diorng kapel da lamer tpi aku gak yg ketinggalan monorel)...kali kedua dtg..jumper die,bru die tego aku.."nie budak klas aku nie"...aku hanye mengangguk..rse janggal la plak sebab aku xla bertegu sape sgt ngan die kat klas...hahaha..

satu mlm tue..aku ngan kakak aku dah decide nak tgk wayang kt mid..tapi cakap jer kencang..pukul 3 pagi pon kitorang xtdo lgi..aku tak la kisah sgt aku xtdo tapi kakak aku nie kalo selepas pkl 2 xtdo lagi alamatnye x pegi laa..
aku plak memang nak gie sgt..aku nk tgk cite changelling..best dowh citer tue..esoknye pepagi aku bgun..aku call la member aku kot2 diorng nk ikot..last2 sorang pon x nak sbb aku lambat inform.(kawan bile susah mmg susah nak jumper)...aku pon bersiap laa..suh abg aku anta kt train..dalam kete abg aku tye.."awk g ngan sape?"..aku kate ngan rina...ntah mcm mne la nme die bleh timbul..ntah2 minah tue pon x bgn lagi...sesampai kt mid aku pon beli tiket..sementare nk tgu citer stat..aku pon ronde2 kota raye jap..usya2 remaje..tpi xde pon yg ganteng2...aku syak dorang maseh membute kt umah..last2 aku landing kt mph tgk novel baru..jumper yg berkenan aku pon beli la 2 buah..tpi yg x terthn nye..mse aku tgh tekun belek2 buku..ade sorang makhluk tuhan paling seksi(xla seksi..sorang makcik yg aku kire dalam umo mak aku)die bley plak kasi tip2 pilih novel..then die pilihkan novel kt aku...kalo best xpe gak ..nie die beri aku citer h.m tuah..heh!!aku pon angguk2 je ar cm burung belatuk pastu alu blah..aku prasan makcik tue amik novel lebey dari 8 buah..mak ai..aku syak die nak bukak kinokuniya agaknye kt umah die..

pang pung pang..mase yg tgu pon da tibe..lmpu nombor aku dah menyale..aku tgk budak2 kt pop corn da usya2 aku..hehe(sori ek..aku x ske pop corn mid...lemau sangat)...aku pon msk laa..terkejut aku tgk x ramai pon tgk...lagipon waktu tue hari kerja..aku pon tgk punyer tgk..jln citernye bley la than tpi x le lawan benjamin button..ckap psl benjamin button..famili aku da tgk seblom aku...aku malas nk ikot atas faktor2 kemalasan..balik2 jer depa ckp citer tue best..cis!!..ape lagi aku suh adek pmpn aku yg kecik tue teman tpi ngan syarat aku kene tgk citer upin dan ipin dlu...heh!!x matang rasenye..tapi aku salute la citer tue..kartun die pon comey2 jer..
esoknye aku tgk ar citer benjamin button...pergh!!punyer la lame citer tue..smpai2 adek aku nk terkencing sbb die dah rse mcm duk dalam peti sejuk..skrip die agak falsafah gak..latar cerite yg menarik...da mcm terang plot nvel bukit kepong dah..habis pop corn aku..aku sambar pop corn adek aku..agak berpinau gak mate aku sbb kitorang duduk depan sgt sbb beli tiket lambat..tegak je kepale cm askar jepun..ade part2 citer tue yg asyik wat aku nk gelak sorang2..tpi skrang aku tgh nk plan tgk citer slumdog..best sgt ker citer tue smpai menang oscar??!!...aku harap esok maseh ade untuk aku...

oke..aku blah dulu...lappy pon da panas semacam nie...baek aku pas kt adek aku...kang kalo per pe jadi..aku x perlu dipersalahkan...cau sin chan!

No comments: