Monday, February 23, 2009

non fiksyen~



aku mule terjebak dalan kancah novel nie since aku darjah 4..waktu tue aku tak tau plak yg buku aku nak bace tue buku chenta@novel...hihi..kejadian ini bermule ketika di kg ku..aku nak carik komik sbnrnye...nenek aku slalu simpan buku2 nie kt stor..so aku pon mulekanlah misi menggeledah..gali punyer gali...tara!!aku pon terjumpe satu buku yg diberi name"sambutlah cintaku"(adoi malunyer aku nak tulih tajuk dia)...aku agak mushkil la dgn tajuk die..sebelum nie aku hanye biase dgn tajuk buku spt sin chan,doraemon dan detektif conan..tut tut skg sambutlah cintaku..penulis da tuka tajuk ker??tapi aku tak menolak buku tue begitu shja..aku amik dan tros pecut 100 meter tglkan stor tue..(stor nenek aku seram dowh..aku rse kalo uncle seekers nk wat shooting pon bley)..sampai kat ruang tamu aku bce..bace punyer bace..aik..syok pulak yek..mule2 aku agak bengap2 sket dgn bhs org dewase tika itu..yela apelah sgt aku taw waktu baru belom baligh pon..tgh aku syok2 layan jiwang..tetibe tok aku sergah.."bace ape tue?"...nyaris x gugur jantung..aku yg duduk tertonggeng terus bersimpuh...malu beb depan atok nak wat aksi jet lee..

aku pon kering idea nak cakap ape2 kat tok aku..die kate aku x elok bace buku tue..haaa buku blue ke aku bace..rase2nye tidak..cume x sesuai ngan usia aku..novel tue novel maksu aku...ceh..maksu aku dalam kasar2 die jiwang jugak...wakaka..

sejak dri tue..aku pon mulalah kerasukan..mak aku dah mule cemas ngan aku..org mintak belikn komik..aku mintak novel..cepat btoi aku dewase rasenye..

makin lmer ketagihan aku x dpt dibendung lagi...aku beli..beli novel...heee~
lepas dpt result pmr..aku x bce jap..pastu stat balik biler naek pom 4..aku rase aku memang dah terjebak dlm virus nie dan xde satu vaksin pon yg bley ubati aku..so aku kene ar terima ngan redha..mak aku memang menentang keras minat aku..adeke patut die pegi beri novel aku kt maksu aku..agak kebengangan disitu..mase aku skolah dlu kalo nk bace kene sorok2 jer..tapi skna da bley bace depan2 haha..dah besa kan..ceh!
biler aku bace novel boley kurang kn depress aku kire..kadang2 org tgk aku mcm org giler pon yer..bace pastu gelak2..tpi bie part sedey aku x la sedey sampai menangis..tue memang kene bomoh ngan penulis gamaknye..

oke..inilah serba sedikit kegilaan aku..ape korang rse aku x cukup romantik ker haa!!..sepak kang..!

No comments: