Sunday, February 22, 2009

besdai gurl~

pade 30 jan 2009_lewat 3 ari dari tarikh asal....aku da plan ngan member aku yg len nk wat surprise besdai tuk besfren aku..anes...tpi aku agak cuak gak takut x jdi..dah si plannernye aku..bknnye aku ade planning wedding punyer sijil..dan dlm sejarah aku membuat plan2 nie..slalu jer hancur..so aku berserah pade takdir(kadang2 ayat aku mmg sastera sket)...

tgu punyer tgu..akhirnye..hari yg nak wat surprise pun tibe..mule2 aku igt nk pegi umah anes pagi dlm kul 7 pagi ar konon2nye tpi aku pulak terbabas tdo..so biler aku bgun kul 12 tgh ari tros..mase memang betul2 mencemburui kiter..aku pon kelam kabot kemas baju n dgn x mandinye aku suh abg aku anta aku gie umah si anes nie..memang kebiasaan aku kalo nk melepak kene landing umah si anes nie dulu..so die memang x syak wasangke pun ari tue..aku pon tetap dgn sandiwara dunia aku..pergh!kalo cik razak mohaideen tgk aku acting..kompem nangis2 die suh aku ganti fasha sandha aku kire..aku pon mcm biase la dtg umah die..masuk bilik die berdua duaan..p/s:kami tolak hubungan luar tabi'i..kitorang pon borak2..bisik2 n tdo jap sementare tgu ptg..sekejap2 aku capai hpon tuk taw perkembangan upacare ptg tue..anes mmg x syak..aku ckp cam biase jer dlm tpon ngan member aku..dorang kt belah sane dah gelak2 kt aku..aku puas nk cover mimik muke..anes ajak borak cam biase jer..die story ar ape bende ntah..aku dah x amik port da mende die ckp..seriau rasenye..

dlm kul 4 ptg cmtu aku pon da msk bilik air nk mandi..tetibe aku teringt hp aku kt luar..cis!!cemas kantoi jer..aku suh anes pas kt aku..die da wat muke pelik..hee..x pnah2 aku bwk hp dlm toilet..slalunye tpon pon aku x bwk kua berjln mne2..tpi aku ttp kontrol jer..

biler kitorang bersiap..tetibe ujan turun..aku dah nk nangis da..dan2 ari tue nk turun hujan..aku pon call la si mye..second planner aku..die ckp kek x jumpe lgi...ya ampun..aku da x mampu tanggung derita rasenye..memang kucar kacir..anes da stat enjin angin die..tpi aku maseh bijak mengawal suasane..aku suh anes jln jer g ummi(restrn tmpt kami slalu lepak)..kami terjah jer ujan..ujan rentik2 jer sbnrnye..

sampai jer kat dpn bakeri aku call mye..die kate kek baru jer nk byr n die maseh kt kajang lgi dan aku sudah selang 3 kedai dari ummi!!!!!!!!..lahabau tul..die suh aku lambat2kn anes..ape lgi aku tros tarik anes msuk bakeri makan roti..die dah wat muke sbb lapo gamaknye..beberape minit pas tue mye suh aku bwk anes g ummi dlu..member2 kt sne dah terkejut..besdai girl dah ade..kek xde lagi..aku tetap wat selamber padahal gabra dah macam sambut menantu.. aku order air dlu(kami mintak maaf kat akak ummi sbb luper nk bayar air..terima kaseh..)..

kt ummi lakonon aku cm biase..anes membelakang kan member kitorang..diorang dah wat bahase isyarat yg sampai aku sendiri x bley nk detect mende diorang nk kabo..last2 aku juz wat x reti..(woi!cube korang kt tmpat aku..cuak x cuak!!)..10 minit berlalu dgn angin sepoi2 bahase sje.berbeda dgn hati aku yg dah dilande taufan lanina..betoi ke ek aku eja lanina..tetibe mye muncul..lambat betul nk sampai aku rse..mmg betul2 pemandu berhemah si atta..

akhirnye..surprise!!!...hahaha..lega aku..pas gak nk wat besday utk cik anes nie...

to anes:happy birthday to u my lovely friend!!!

No comments: