Tuesday, November 24, 2009

taufan pun berlalu..

eheh..mak dah x mengamuk...fuh..lega.
malam tadi mak mengamuk dah mcm cikgu math aku waktu darjah enam gayenye..seram2..haih!
pade mulanye aku igt mak marah2 manje saje*tang mne manje je pon aku x taw*
sekali amik kaw,aku yg tgh kusyuk layan 'tutor friend' ni pon terkene dua tiga das..pergh.

begini citer nye*flash back..flash back*

mak aku suh aku kemas umh..jadi aku pon ckp"nadia kan ade..suh die arr..die x wat papepun cuti nih"

mak aku pon bls"awk suh nadia..nadia suh awak..men passing2"

"adik basuh dah toilet..basuh pinggan..kemas separuh umah"pintas ku bertubi-tubi.

mak diam sejenak...mungkin menyia kan ape yg aku ckp*hikhikhik*

tapi x lut jugak...mak keep bercakap like tiada lagi hari esok.
aku yg tgh dload lagu korea nih pon bertuka jadi swing mood..adoii..aku xbleh derhake2 selagi x dpt result final.sebagai anak yg paling taat dlm umah,aku pegi ar kemas ruang tamu ala kadar..angkat2 kusyen yg bertaburan kat lantai ..sapu sampah sampai berlanggar dgn kerusi..ketang ketung..ketang ketung..mungkin aku ade bakat jdi drummer lepas nih!

setelah selesai jer aku dload.. aku praktis edit gambar pulak..pucuk pangkal aku keje hadap skrin laptop je ar sehari semalam..abeh tuh dah mak x beri aku kua utk bermasyarakat..xkn aku nak tdo cam nadia?nadia yg pemalas tuh!!

pastu sehari sebelum tuh aku kua gi mid ngan nadia..tadi otw balik kami singgah mcD..tapi tragedi yg x diduga terjadi semase berhenti makan kat shell..."air milo tumpah."

sape punyer angkare?

aku le*bangge angkat-angkat kening*

wo..woh..x sengaje oke.semuanye berlaku kerane kehendak takdir yg maha mengetahui.
aku x pinta jadi begini..tapi..tapi kenape aku jugak yg kene...walaweh emosional kemaen..aku mane masuk ar emo2 nih..tapi nadia ar yg emo lebeh pasal die gie class dgn kete yg bau milo basi...ha.ha.ha..aku jugak yg kene dgr die membebel mse nak carik pewangi kete..aduiii..tensi meh.*mujur aku nie mampu kawal kestabilan emosi dgn baik*
tapi masalah itu telah setel setelah kete di anta servis..fuh..lega utk kali yg kedua.

pastu dila pulak ajak aku tgk senario..sumpah!..nie mmg aku x beragak nak temper x tentu pasal...apehal aku nk tgk sampai 2 kali citer yg aku da tgk..kalo tgk pisau cukur x pe gak..ade si gigi besi yg comey itu

*sumpah shahredza minhat kool abes-ayat die yg mmg berhantu pade aku sampai sekarang..

'"mcmmne dgn mase depan anak2 awak?"'

*sumpah-sumpah,korang kene tgk citer nih..hoho~


weh,sumpah-sumpah jugak..tadi kiter kat mne tadi..adoii..

haaa..nak di konklusikan citer..bkn dlm alam nyata saje aku dilanda masalah yg menyebabkan mood aku x stabil..tapi sampai terbawak2 dlm mimpi..mengarut2 aku mimpi..hari2 pulak tuh..camne nak dapat tdo yg secukupnya kalau begini..pastu mimpi nak yg tragik2 jer..sampai menangis2 aku dibuatnye..biler bgn aku tgk aku sorang jer yg tgl atas katil..mak dgn dila da bgn..aku tgk jam..uoh..dah pukul 12.34 tgh hari..patut arr mimpi buruk..sampai seru suh bgn tdo rupenye.

bile bgn..aku lap air mate yg mengalir gare mimpi buruk..tapi sekali lagi aku dgr mende lain yg menangis melolong melalak...apemende lah pulak..haaaaih...stress aku lagi sekali kembali datang.
aku telek2 kat lua..erm..tv ruper nye..

aku sebenarnye kurang faham..kenape arr asal nak raye jer,mesti tunjuk citer raye yg sedih2..rumah terbakar pagi raye laa..abang meninggal dlm tdo laa..adek kene tangkap khalwat mlm raye laa..eksiden otw balik kg nak beraye laa..

bukan ke raye itu hari kemenangan...!

org melayu suke wat emo apehal pon aku x taw arrr!

tensi..tensi.

sudah2..jgn stres + emo + tensi + mengamuk..

sekarangkan tgh cuti..bukan musim nya kalo nak stress-stress.

tarik nafas..lepas..haaaaaaaa!

No comments: