Monday, October 26, 2009

cube korang eja'TAJUK'

yo..wassup..mood sekarang tgh weng-weng..dgn final yg mcm nak mintak kapel dekatnye.tapi walaupon exam agak mengganggu perjalanan hormon tapi as usual aku lalui dgn senyum sumbing.seperti yg anda sume tahu,aku balik minggu nih..*eh,korang tau ker?*(-_-")

oke..xpe2..itu sume x penting..tpi len kali sile catit dlm catatan harian.

oke..pade hari ahad iaitu semalam mengikut calendar tahun ini,aku serta segorombolan famili yg hott telah pulang ke kampung halaman yg terletak di kelang dan kalau ikut koordinat nya..haa*aku B geografi mse pmr so diam saje*
suasana di rumah nenek yg penuh kesuraman serta menjadi agak keseraman padila nenek story kt mak aku yg ade wanita yg lengkap berbaju kurung mengejutnye bgn tdo tapi bile die tye kat mak sedare aku,die kate xde sape2 pon..*okeh..itu betul2 kene panggil seekers*..konon2 nak citer kt mak aku jer..skali aku dgr..pelagi heboh ar bai!..tapi kalo jiran2 nenek bace blog aku nie..jgn pulak pinggir kan nenek dri marhaban band girl taw...lagipon umah nenek lawa*eheh*

aku sampai kat umah nenek around kul 4 lebih camtu.elok2 je adek sedare aku nak balik hostel.sekolah agama tue..cemerlang tu.inovatif tu.hebat tuh.hemsem tuuu..memang takkkk ar!

sampai2 jer,kitorang suh mak goreng popia.makan punyer makan sampai berterabur kulit popia atas lantai*bahana makan sambil jln*..pastu adek sedare aku ajak tgk cd..citer 'setem'..aku dgr tajuk pon dah x lalu apetah lagi nak tgk..dah la kene tgk ngan budak yg x baligh lagi nih..*sile rujuk gambar di atas..2 budak yg mempunyai rangkaian gigi x konkrit yg berbaju oren dan merah..lingkungan umo 7 thn hingga 9*

last2 aku tgk citer 2012*cetak rompak*..dorang cakap boring..mmg pon..dah ar sambil tgk citer tuh budak2 nih sibuk citer pasal sunat laa..bile nak potong ar..boleh berdarah jugak hidung aku nak lawan volume tv dgn suare dorang nih.nak dijadikan jln citer lebih dramatik,adek sedare aku yg diberi name yaser nih cakap ..kalo jadi laki best sebab kalo sunat org bagi duit..pastu adek aku pulak kate..sunat ar banyak2 kali mesti nanti dpt byk duit..pastu tetibe si abang kpade yasir nie yg name alfie plak sampuk"kalo potong byk kali nanti abeh ar ilang!!"..oke..nie sudah lebeh..sape yg x sepatutnye tgk citer 18sx kalo budak kecik pon da advance weh!

pastu si yaser nih tye abg aku.."abg lan ,mase sunat sakit x?"

"mane sunat lagi"jwb along aku yg sudah berumur 25 thn itu.

tutup sesi ruang sunat menyunat..kiter masuk segmen 'spelling'..

'dapur'-rumah nenek ngan atok*baru kua watak atok*
kitorang lepak2 ar kan sambil tgk citer 'berek'..punyer ar xde citer kn.
sesambil tuh si yaser nih sibuk bukak laptop sbb nak on ym..*haa tgk..i tell u..punyer ar moden budak2 nih..betul2 kearah wawasan 2020.aku waktu darjah satu nak on computer jer reti..nak tutup pun maen tarik suis jer xde nye nak ikot step.tue pon maen mario jer dgn tgk citer power ranger..tue pon org tolong pasangkan..pastu warning kat aku suh jgn berani sentuh ape2 kat computer..haih kalo igt balik,sebak kat dada nih!
tapi biler nak on ym..aku tye ar kat yaser nih..password ape?..dia kater yaser extrem..aku aku suh die eja extrem..terus die tergagap2..siap nak mula eja pon die bantai mule ngan huruf 's'..
aku dah x thn nak gelak..pastu biler die x igt nak eja..kene ar buwat password baru..haru x haru.

pastu tetibe mak die suh die bace buku sebab nak periksa p4..die xnak ngan aku jdi die suh kakak aku..pastu kakak aku pas balik kat aku..waktu tu aku rase aku lagi hitler ar dari die..
die kene praktif ejaan..mule2..aku suh die eja mende yg ade dlm buku tue jer macam laman..cangkul..minuman..terengganu..ala basic2 ar kirer nye..
tibe2 aku aku rse cam tanduk setan da kua pulak..ehek3!
aku suh die eja ekspedisi..pastu statistik..pastu maldives..hahhh amek kaw..terdiam tros!no word out..akak aku tye..ade ke dalam buku tuh..aku ckp xde pon sambil sengih2 kiut.bukan ape..aku nak latih jer*ngeh3*.

'korea'-bkn rumah atok dan nenek

sumpah..sumpah..sumpah best gile citer nih.."boy before flower"..siap kecoh kat kolej citer nih best..tapi aku wat x taw jer lgipon aku aku bkn layan sgt citer koreo.. nie pon sebab nak tgk preview jer. skali terlayan citer..dah terlayan sampai melarat larat sampai kul 5 pagi x tdo.kat dlm citer nie aku ske gile kapel nie..kiut gle kot..yg watak utama punyer kapel best jugak tapi asyik nak jerit2 je ckp..stres aku..tapi biler sampai part kapel yg kiut nie..aku pulak jerit2..stres mak aku.haha.

tgk ost lagu citer nih..ni ar kapel yg kiut yg aku gembar gemburkn tdi..ikuti la kisah nye *tpi aku rse maybe korang da tgk kot sbb aku kan selalu tertinggal train.*

No comments: