Thursday, February 4, 2010

guruh minda

ahhh..katakan saje korang rindukan aku..mesti korang hampakan asal bukak laptop jer,aku x update..pastu rase stress.tapi x pe..jgn sedeh2..kali nie demi kekasih -kekasih gelap ku..aku akan menconteng arang di sepatu tinggi pade hari yg penuh keberkatan ini.hari ini menjadi kurang berkat pulak kerane aku maseh belum mendapat nur lagi utk mandi bagi sesi pagi..jadi setelah berfikir panjang tanpa melukakan hati mane2 pihak..aku x nak mandi hari ini..sekurang2 nye aku dpt mengurangkan beban emak yg terpakse membanting tulang utk membayar bil air*anak solehah*


setelah dihitung2..hampir sebulan aku x membangga bangga kan diri dan menyebarkan fitnah.
sebenarnye terlalu byk perkare yg terpakse aku fikirkan dlm minggu2 yg penuh kontroversi ini.
sengaja aku simpan sampai kepam..tahu sahaje la wireless uitm yg sgt "pantas dan efisien". habis tergendale segale mcm hal...camne nak layan hindustan kalo perkare begini maseh berlarutan.mcmmane nak menye'stalk' laki hot kat facebook camni..camne nak siapkan bahan esaiman?...eceh.pelajaran masih menjadi keutamaan .

walaupon baru habis bulan satu dan hello bulan dua..tapi esaimen dah cam aku nak buwat phD ape cite?
mari aku mulakan kisah aku dgn minggu induction.last sem aku x buwat induction ini sbb gejala H1n1..so kami kene buwat this sem..rase mcm maseh belum bergelar akak senior pulak sbb kene buwat ape yg part 1 kene buwat.sepanjang minggu induction itu,aku kene dptkan 50 signature part 5 dan part 6..pasti 15 signature MT masscom.
korang igt senang ker nak dpt..korang minum ginseng pon belom tentu boleh dptkan autograf tahu.tue belom kirer yg dorang lari lagi.puas maen kejar2..aku dah rase mcm ade dlm rancangan barney and friend.pastu hari sabtu iaitu hari kemuncak..kami kene pergi padang kawat sbb ade aktiviti induction yg saling x tumpah mcm sukaneka tadika al mukmin aku waktu zaman muda mudi dulu..antare aktivitinya spt rebut kerusi..ping pong dlm sudu..terompah gergasi ..cari gula gula dlm kopi.tapi sume aku x join pasal nak jage reputasi belajar yg berjiwa matang..ahak padehal nak jage kulit takut terbakar.weh!at least aku jadi cheer okey dari dlm kanopi.korang igt senang ke nak cheer..sampai tersasul sokong team lain aku ari tuh.

waktu sebelah malam pulak kitorang dikehendaki pakai baju paling buruk yg kitorang ade.jadi aku pon ikot la tema pakai kain lain baju lain tudung lain..tapi maseh mengenakan sepatu yg same.tapi aku jeles tgk bju buruk cik curly..sumpah lawa..die bantai rembat kawan die punya.
tujuan kami kene pakai baju tersebut sbb ade sesi baling tepung..kopi..air ..tapi aku x dpt detect air ape yg dorang baling..ade yg kate tue air paip jer..ade yg kate tue air sampah..dan yg lebih malang semua aku kene..kopi kene kat belakang tudung..air kene kene kat kain..sejuk gile..tepung kene kat baju..kalo gabung2 sume tuh dah jadi mcm kek batik aku.
tapi x pe..aku mmg suke kene baling dgn bahan2 buwat kuih ini..nasib naik dorang x kurung kitorang dlm stor..kalo x mesti mcm kek batik kene bake dlm microwave.

erm apelagi ek..oh ya.semalam aku jumpe PM.abg najib.kami kene pergi uni kat bandaraya sbb nk sambut die..ckp pukul 2.30 tapi pkl 4.30 pon x nampak lagi misai kontot die.
sementare nak tgu abg jib..aku ngan faten sempat buwat lagu sambil scan org di sekeliling..mcm2 jenis org..ade yg mengumpat Najib sbb dorang sebenarnye sokong pembangkang..ade yg tangkap gambar sampai nak pecah lens aku tgk.
tgh syok2 scan org..tibe-tibe angin kuat..angin lintang emergency kot..elok jer kepale kitorang kene libas dgn kayu bendera..terdiam terus.impact kuat kat kepale faten aku pulak kene sipi2 laa.faten mmg malang kot minggu tu..dah laa kene cucuk kat tgn sbb demam..hidung tersumbat..kahak tersekat.oke itu jijik.x cukup dgn itu..faten juga x lepas nak valid kan registration.kene buwat pulak secare manual.jadi pagi2 kitorang jumpa lec utk dptkan cop.nasib baek aku mmg nak submit esaimen pagi tue..kalo x mmg takk ar kan aku nk buwat ekspedisi pusing uitm bersame beliau.

oke itu saje.

oh ya..aku di rumah sekarang..wireless mcm air oke..nak online dlm toilet pon boleh.*sila cemburu*

gambar ini diambil ketika kami sabar menungggu kedai ice blended nak bukak dan gare2 kami ,kedai itu terpakse bukak awal ..kami juga begitu bergembira kerane kelas kensel..lihat muka kami yg umpama di suluh sportlight itu.




dari kiri:alin..dina..iman..ehsan..aku ..wan..belakang wan,apis..adam..then yg posing mcm model dlm mag playboy tue x laen x bukan ...ejattt!

sumpah aku rase aku da mcm catherine zeta jones..boley?

No comments: