Monday, June 15, 2009

hanya yang peduli bisa membantu..

tajuk entry atas nie sebenarnya aku amik dari kata2 calon presiden indonesia,jusuf kalla..bunyi macam menarik..haa!ade lagi satu ayat aku ske waktu aku tgk iklan kt tv..iklan rokok..die tulih..pria punya selera..mende aku dah melalut nih?..back to basic plez!..hari isnin hingga khamis lepas aku beserta famili telah merantau ke indonesia..seronoknya umpama mak membenarkan aku berkahwin minggu depan walaupon maseh tiada calon..

oke2..aku x bley nak upload byk2 gambar..nnt korang muak+kene kancing gigi pulak..so skit2 je laa..less is more..hik3!..yg lain tue biarlah jadi simpanan peribadi...pffft!kali nie aku letak gambar jer..next time aku citer pengalaman kat sne oke..!!

selepas selesai kat emigresen..pang pung pang..terlepas dari tuduhan membawa dadah..ganja..narkoba..buah betik..nangka..durian..dan segala barang terlarang..
kiter minum dulu..pergh!kopi die payau..pahit..x tertelan..berlagak sgt nk minum..ceh!
ketika bru sampai..ha3..x tahu yg indon nie laen ngan malaysia..jgn suke2 sgt..
sape lagi comey???!..aku atau die??
cakap keju!!
bergambar bersama maskot ape ntah..aku igt tanggkap gambar dgn dorang nie free jer..padahal..tetibe dorang ckp.."mbak2..isi kantung nya.."..terkejut aku..apelagi..cabut dehhh!
berhenti utk beribadat di murshola atau lebih dikenali masjid..nih salah satu masjid terbesar di indonesia..x bley nak wat posing yg terlalu ghairah..so gambar pon muslimah sahaja.
sempat pulak berkenalan dgn cewek indon..mereka nie dari jawa tengah..oke2..yg ujung tue adek aku..bkn indon..ha3.
gambar kene formal sbb ramai sgt orang..akak maluuu!hee~
kat indon kereta api dipanggil "kereta"..jadi kereta, dipanggil"mobil"..kitorang menaiki kereta ini..bapak laju..dah ar pintu xde..hampir tergadai nyawa..
naik atas menara dan jerit.."hidup wahidah"..sebanyak 3 kali..


gunung berapi di tangkuban parahu..kepade sesiapa yg mengalami masalah jerawat..sila amik satu baldi air bawah tue..pastu sapu dimuka konfem ilang jerawat dgn muka2 skali..pastu yg mempunyai masalah cinta terlampau..sila terjun saje dlm itu..air nya bley tahan juga hangatnya!

tue dia..sepatu dah kua..tinggi jer yg x jumpe2 lagi..
singgah sebentar di kedai yg diberi name kartika sari..tpi anda jgn salah faham dahulu..kedai ini x menjual sari..cheongsam..baju melayu mahupon kebaya..dia menjual brownies atau dlm bhs melayunya kuih!..kedai ni antare kedai yg terfemesla di jakarta nih..pergh..kuih2 nya mantap2 jugak lah..harge pon beribu2..rupiahhhh.


mari kiter menjamu selera makanan sunda di restoran titi kamal..adekah anda2 semua kenal die??titi kamal ialah perempuan yg memegang watak sgi 'intan' dlm citer iffel i in love..gambar maseh lgi x di tegakkan..terdpt jugak pelayan2 restoran itu yg jadik tugu dibelakang kuh..

oke mye sila lap air liur anda yg hampir menitis itu..aku dah letak da autograf'balakss' kaw..siap google gambar die lagi tuh..tak ker cukup baik aku sebagai kawan yg prihatin terhadap ketaksuban kaw terhadap mamat indon ini!!jawab mye..jawab!!


nih muka2 gembira bakal balik kajang..gambar yg x berjaye diclockwisekan so marilah kita ramai2 menyengetkan kepale..igt yer..dalam hidup ini xde ape yg bley dicapai dgn mudah..so telengkan kepale anda..*nak jugak letak gambar ni sbb rse gambar ini sungguh menyerlahkan kekarisma kapoor an aku!






nih gambar hari2 terakhir di sane..owh..sedey nye*tue sume tipu jer..aku memang x sabo nk balik malaysia..aku dah x sabo nk menuju ke airport jakarta..dah x sabo nk naik flight..dah x sabo nk sampai klia..dah x sabo dah..dan yg paling penting..aku mmg berbangga menjadi anak malaysia..yeah2..hidup leftenan adnan!

No comments: