Wednesday, June 17, 2009

3 malam tanpa kuntilanak..

hello bloggers!!..today i want to tell u something..something we called ..erm..pe kate kiter cakap melayu jer!utamakan bahase ibundakan bkn kah lebeh afdal!!

seperti yg kamu sedia maklum bhw saya ign menceritakan saat2 indah honeymoon di negare jiran..
oleh kerane saye mahu bercerita ttg negare jiran itu..jadik nye secare rasmi beserta cop mohor penampar whydaa..saya ingin speaking indon's pade entry kali ini okeh!

camera stanby..

make up artist,last touch up..

1..2..action!!

ngomong2..guew mmg udah lama kepingin mahunya ngomong indon..tapi guew segan deh..almaklumlah(melayu sket)..guew nie org bilang sehh ade iras2 apa name pelakon sinetron ituh..udah deh..guew ngak igt!

cutttt!!!!!!!!

dah ar wey..mahu terkehel lidah aku lame2 cmnie..baek ckp melayu slang pahang lagi sodappp!

okeh2..kisah nya bermula begini..

pagi2 yg hening mak aku pon kejut..

"bangun2 ayam dah berkokok..bangun"

mane nak carik ayam kat kajang nih??..susah wey..so aku juz bayang ayam dlm mimpi shj..

keluar dari bilik..aku tgk jam..owh..sudah pagi..aku pon capai towel dan lalu masuk ke dalam kamar mandi utk bersiram..


setelah siap menyental saki baki daki di bdn aku pon keluar utk bersiap..
pastu sarapan nasi beriani..agak terkocoh2 jugaklah kerane mak nak pergi klia cepat2..gile semangat mak gue nih!!

pinggan mangkuk hasil makan itu tadi hanya dicampak kedlm singki..*nih aku balik nnt aku gak yg kene setel kan..heh!

dush3..haiyap..kami pon keluar !

sesampai di tempat parking di area klia..tiba2 hpon mak ilang..misteri bermula..KEMANAKAH HILANGNYA HANDPHONE PN NORLIA..KEMANA???kepade yg mencuri tuh..hpon mak aku tuh x ar mahal mne..aku rse better kaw dtg balik kat kami kaw curik hpon along aku..xpon hpon nadia..x ar nyesal sgt..apela sgt hpon mak aku tuh..aku pon x nak..hik3!

akhirnya kami pon beredar dgn hati yg luluh..hpon mak hanya dlm kenangan..tabahlah wahai bonda kuh!

kami pon masuk la kat dlm bangunan..zap zip zap..pramugara xde yg hensem..pramugari pakai tudung kain terbelah plak ape kes??!

pas selesai amik tiket sume..kami pon pergi kat emigresen plak..tang paez tetibe berbunyi..ha3..paez kat mne2 pon bermasalah..die pergi pakai tali pinggang besi..!

aku tgk muka pegawai2 yg check kitorang sume nak garang2 jer..teringat kat pakcik jpj aku dulu..

kami pon naik laa flight klm dari belanda yg transit di kl..jiwa ku tibe2 bergoyang..gugup ar plak..aku dpt duduk tepi sayap bersama along dan paez..kami pon fly with wing..

waktu nk berlepas tue aku rase umpama roket nasa baru dilepas kan...cis,dah rse mcm angkasawan pon yer!*bangga.

kami dalam pesawat udara itu hampir 2 jam..makan dihidangkan..sedap wey..kitorang mkn nasi minyak dgn ayam kari..pastu aku layan citer high school musical 3..selesai makan..tetibe stewardess die tye nk minum air ke x..aku pon jawab..."coffee please"..tue jer aku taw..yg lain sepatah haram aku x taw!

aku pon hirup laa airnya..ergh!serbuk kopi ker serbuk buntut kuali die letak nih..pahit nk mati!
aku pon letak ar creamer dan gula tpi tak memberi kesan yg mendalam langsung!..sebelum tuh aku sje beritaw paez yg aku akan habiskan air tuh..aduh mau pitam aku..

setelah 2 jam kami berlegar2 diudara..jakarta here we come!

aku kua jer dari pesawat..aku tgk sekitar airport tuh mcm kembali pade era 1996*kenape mesti 1996?

semua nmpak lame dan begitu oldskul..

tiba2 dylla ckp die haus..kami pon pegi laa dunkin donut dier..mintak air milo yg dikasi milo dah rase macam koko!!..

selesai sume kami pon naik bas yg disediakan utk menuju ker tempat pginapan 'malam pertama'..aw..aw!

aku satu bilik ngan nadia..mlm tu aku bukak tv..sume cannel nk ckp indon..last2 aku tgk sinetron"terlanjur cinta"best dowh..tgk last2 balik kajang aku layan tros citer tue kt utube!nak salah kan saper!sukarno..suhartooo??..megawati sukarno putri laah!

esok nye bila aku nk bersiap..bju x iron lagi..adoi..plug kt indon plak gune plug 2 pin..last2 aku x iron baju..lantak arr!..hari pertama kami pergi bandung..perjalanan mengambil mase 2 jam..kat bandung kami melawat2 kawasan ala2 YB..pasu ptg tuh kami shopping kat cihampelas..aku x sempat beli ape2 pon kat situ..last2 aku beli saguhati..buah sagu..biji saga utk anis ngan mye..*ape yg aku beli utk korang..biarlah jdi rahsia kita 7 keturunan..

mak aku pon beli simkad ..kat indon xde line maxis ker..celcom ker..digi ker..yg ade..line 'mentari'.. 'simpati'..apeke sedey sgt nme kartu nya..?..nadia nak suruh aku igtkan nombor yg bru die beli tue..number hpon paez yg pendek pon aku x igt..inikan pulak nombor indon yg bapaklah panjang..xde keje aku x igt..ngak penting kali!

pastu jam telah menunjukkan pukul 7 ptg..azan isyak pon dan berkumandang..kat indon..maghrib die kul 5 cmtue..jdi kami pon pulang..dalam kedua itu kami tido hotel di bandung pulak..lebih best dan lebih seram...indon nih kan terkenal ngan mak lampir laa..kuntilanak laa..aku dah x bley tido..aku ckp kt nadia..selagi aku blom tido..die x bley tido..tapi selamba badak saja dia tidoo!x hormat langsung kt aku..aku pon ape lagi..terus selubung dlm toto..

esoknya setelah bersiap2 akhirnya aku pakai baju yg sudah berserika..hoho..siap ade tulih love me tuh..kami pon bertolak ke tangkuban perahu..gunung berapi..kat sne best gak..first time tgk gunung berapi komfem2 laa kejakunan aku..pastu kami jln sekitar perkampungan die plak..petang tuh kami pergi shopping kt pasar bru..bapak giler sesak..dah la hujan..yg aku paling x tahan..watu mak aku nk beli telekung..aku tgk mamat yg meniaga tuh gila punye stylo..yg jual jeruk ker minyak wangi ker..x pulak sestylo mamat si penjual telekung!!..aku tgk muke die macam boy dlm citer 'kami' tuh!..sangkut??..x..nadia je kot yg sangkut...hak3!

mlm tue kami pergi shopping kt heritage..the summit dan terminal tas..

haaa..kat sini mmg terbaek punyer tmpat utk aku borong barang..mne nak carik bju topshop original harge 30 ringgit..??mne nak carik woii!!..abeh aku ngan nadia sapu..mak terpaku melihat anak2 nya umpama dirasuk!!

selesai aktiviti kami..kami pon pegi makan..makanan masakan padang..x sedap sgt..hoho..memilih!

malam tuh aku tido aku igt nak ajak paez..tapi along x bagi..die takut tido sorang..ha3..die pon takut kuntilanak kuar!..setelah aku berjampi sakan..aku pon tidooo diikuti dengan dengkuran nadia..berirama jer...lalala~

esoknya..hari last laa kirer nye..aku tgk paper pagi tue tulih muka depan.."monahara:lawan malaysia"..aku tersentap*x ar tersentap pon tpi wat laa mcm tersentap sket..hei cewek matre..tutup mulut kamoo..dasar ngak tahu dirii!!..pang pung pang..kami pulang ke jakarta..berjln2 pulak dijakarta..aku tgk waktu kitorang lalu kat tgh bandar die yg gile sesak itu..ade org wat rusuhan kecil kecilan..ha3..bese ar..tambah2 pulak tgh nak berkempen skg nih..
mcm klakar pon yer..org len wat dunno jer!!

akhirnya tepat pukul 2 ptg kami tibe di airport jakarta..yey2..nk balik..aku mmg rindu gila kat kajang..yg paling penting malaysia x sesesak indonesia yg ribet benar!!..

kami pon tiba di klia tepat kul 11.30 mlm..seronok bkn kepalang..hak3..hpon mak yg kami igt dicurik rupa2 nya ade dlm bonet kereta..hik!

oke tamat sudah hikayat indonesia aku..
walaupon tempat idaman aku ialah bali..tpi dpt gi bandung n jakarta pon okeh dehh!!

sampai jumpaa~

No comments: