Wednesday, May 13, 2009

byk yg ingin diperdebatkan..

memang agak gila punyer org biler tibe2 datang mood nak blogging tgh2 mlm nie..eh!tidak2..dah nak pagi nie..selepas aku abeh dgr lagu kat utube(baru aku prasan yg genre music rossa lebih kurang dgn lagu2 nya lain)tapi masih sedap di telinga aku..tapi bukan itu yg aku nak ceritakan di entry pada mlm yg sunyi.. sejuk.. dingin..gigi rasa nak berdarah nie..ngilu..ngeee.. tetapi lebeh kepade kerisauan kakak aku pade adik aku yg sudah pandai membelek novel yg berunsur romance...hekhekhek..(adik aku ade 2..tapi korang jgn ingat paez pulak..!)..pade aku biasa la..jika budak yg dah masuk darjah 5 membaca..bknkah kerajaan menggalakkan kempen membace?(ceh,dan2 nie la aku nak support goverment!)..kakak aku dah mula memarahi aku apabila aku seolah menggalakkan..tapi ape nak kesah..aku orait jer bace dari darjah 4..masih lagi bergelar manusia hari ini!..tapi kakak aku kate x elok dylla membace buku2 yg die kire hanye level aku jer boleh bace..kenape kiter mesti mendiskriminasi kaun kerdil yg bawah umo seperti mereka..mereka ade hak..bebas bersuare..*wth aku cakap panjang lebar nie??!

ahh!suda laa..yg penting aku nak ckp yg puas aku cari novel feveret aku yg nadia sorok dari dylla..berkarat tgn aku punggah sane sini..bile aku tanyer die.."tak tahu..tak tahu.."...

tapi betul kate quote dlu2..usaha tangga kejayaan..akhirnye,berbekalkan semangat dan usaha gigih aku selongkar bilik dorang..jumper jugak novel aku..aku bukan aper..kalau novel laen yg ilang takpe lagi..nie novel 'tue'..maw aku tak gelabah..bkn nk ckp ar..dah lebih 5 kali aku khatam bace..ade gak hajat nak wat pulut kuning..jln cerita yg pewittt!!!..

tadi mak aku baru suggest nak jual novel aku kat student die..heh!mane boleh..!!..tue sume indulgences aku..aku taw mungkin org akan kate.."eley whyda..kaw nie jiwang ar!"..
eleh,jiwang2 aku pon sorang2 jer..xde nyer nak wat mcm romeo n juliet cam budak2 skg nie..waktu berchenta.."syg..i syg u sgt2..u're my soul..my world..maimunah!!..tapi biler frust.."aku syg die sgt..tapi kenape die buwat aku mcmnie..ape salah aku..oh,aku tak boleh hidup tanpa die..butakah aku sbb chenta..?"..ngek!..

tapi tak salah bercinta..tapi biarlah berpade2..(heh!malu dowh tulih cmnie..wahhahaha!)..kakak anes punyer lecture penah ckp yg kalau nak carik boyfren...baek carik time blajar..(akan ku praktik kan..hoho!)..kepade wanita2:never think luv is everything bcuz once it left u..u have nothing..tapi masalah nye..kalau kiter tak anggap die segala2 nye..macammne nak ade jiwa babe!..adoi..aku selalu x sekate dgn quote2..

mungkin kiter mudah berckp dari membuatnya..tapi lebeyh baik tutup mulut dari ckp mende yg x betul mcm ajai yg macam aper jer masih ade scandal dgn model mne ntah sedang kan dah nak kawen lain..erm..dun judge a book by it cover right!dulu2 aku igt nurul yg teruk tapi ex die..haih..manusia!!..

apesal aku emorrrsi sgt pon aku tak taw..mungkin ku tgh bengang dgn wireless tenet yg sekejap dapat sekejap tak nie..buat aku pening kepale rse nak pitam!(ptg tdi hujan..along takut..tak abeh2 die cakap.."kuatnye angin!"..aku pon bls.."name pon ribut.."..dlm hati aku berdebar jugakk..takut bangunan aku bergoyang..owh!)..

back stabber??..owh..ade jer..bukan kene pade aku..tapi kalau kene..tue mmg nak rse sgt biskut kasut saiz 4 dari aku..

kadang2 kiter tak taw sebab musabab yg die nak main tikam2 nie..mental n phyco barangkali..unsur'kejelesan'mungkin..mungkin mmg nak mkn penampar jugak..

kadang2 jugak..kawan2 laen yg sengaja menghangat kan lagi suasana..ape org kate..'saje carik point'??..padahal tak tahu secare detail..tapi..selagi bergelar manusia..mereka mempunyai pelbagai agenda..huh..bloody hell yar~

tapi bagi yg terkene..tak rugi hilang member mcmnie..*member ker macamtue??maybe closed to devil or wut we call it??zombie!!..tapi berbalik pade quote lagi..'mase pengubat segalanya'..(quote nie aku percaye..ngeh3)..

wannabe!..apesal..org tak boleh menerima perubahan..people can change kan?takkan nak berubah sikit pon kate..saje nak up!adoi..mentaliti sakit betul laa..untuk kebaikan..ape salahnye..jgn laa mengutuk..give support!!haiyak..tapi bagi yg nak berubah ke arah keburukan spt try shisha..msk club..drunk..smoke..saje cari penyakit!..

something new!..asal kua..mesti ade jer yg nak dibeli..tak kiter nadia ataupon aku sendiri..tapi biler sampai kat umah,mule la kelam kabot nak sorok dari mak brg2 tue sume..semua maen sumbat dlm handbag nadie..hahah..x muat pon..kembung jer..ade sekali tue..elok jer aku tgh try heel..tut..tut..mak masuk..adoi..menyengih je ar aku..kantoi..pintu luper nak lock..
bile mak bukak almari..die start nag.."baju korang banyak nye.."..aku pon cover.."baju tue sume dah lame beli..".."mak tak pnah nampak pon.."..aku pon terkelu..senyap.

live hell or live well?

we choose!.

*hlovate..u inspired me a lot!..wink~



tata..

No comments: