Sunday, February 6, 2011

title.

assalamualaikum.


oleh kerana cuti tahun baru cina kali ini agak panjang, so aku dan rakan2 telah mendecide utk merayau di ibu kota.memandangkan aku seorang saja yg tersadai di bangi ini maka hanya aku seorang saja yg terpaksa menggigih kan diri menaiki train.seawal pukul 9 pagi aku sudah tercongok di depan train.menunggu dgn penuh ketabahan kereta api yg masih lagi belum berkunjung tiba.nak usya abang-abang manis pon x boleh.rata-ratanya budak2 baru habis spm dan muka mcm indon-indon yg mendapat cuti hari buruh.tunggu punya tunggu sekali ada announcement yg train delay kat kepong!..berbuih mulut aku bace surah2 ringkas..cis!

sesampai kat kl sentral aku dikehendaki menaiki putra pula..ala-ala maen pas baton.

setiba di kelana jaya,faten hana dan piqa angkut aku utk mengambil shila di p.j pula.sesampai di tanah jajahan shila,kami telah dikerah bersarapan di sebuah kedai makan cina classic.bubur dan jelly yg flavour mcm sparkling apple memang memukau perut ku yg ke'exhausted'an ini.shila mula touching bercerita mengenai zaman keremajaan beliau yg pernah bergelar si tompok eh silap si tomboy yg gemar memakai DC shoes suatu ketika dahulu.petaling mmg tidak jauh beza dgn kajang.rata2 penduduknya warga cina.kenapa aku dah mcm buwat bancian pula ni?

dgn berbekalkan kereta kancil berwarna hijau tua milik piqa,kami telah disajikan dgn lagu-lagu dakwah islamiah maher zain yaw~

sepanjang perjalanan yg penuh berkah itu ,kami mula memikirkan apakah activity yg patut di buwat setiba di sunway piramid nanti.activity pertama ialah bermain ice-skating.







setelah puas berjimba,jendela shopping dan menjamu selera,akhirnya masing-masing pulang ke sarang.ops!shila saja berdating dgn abg manis.. anak makcik Z mmg nakal..aha~

**********
oleh kerana dapur rumah kami sering saja 'berasap',emak mula merengek nak makan luar.korang paham2 jela kalau kaum ibu-ibu nih meragam..buruk sungguh aku habaq kat hang.

so,lokasi kali ini ialah restoran thai yg agak terabai disekitar setapak.




weh,rumours kate degree course aku kat melaka..apehal uitm nih!!
makan hati laa dgr uni malaysia camnih..nak bawak diri belajar kat oversea lah.
tukar course ambik medik kat mesir.kalau ade rusuhan boleh balik malaysia.

No comments: