Thursday, October 21, 2010

ragam manusia

.halo..sound check..sound check.

sedar tak sedar aku sudah hampir menghampiri cuti semester bukan.
perasaan?..sumpah mcm nak buwat mini konsert sekarang !!

segale pahit jerih kekusutan utk menyiapkan esaimen akhirnya setel sudah..syukur..moh le kiter berkenduri~

sepanjang aku bergelar siswi*sejak due menjak nih intelek je ayat*,aku rase sem tiga nih laa tahap mega giga byte punya busy.dgn presentation,esaimen,interview,event*mcm aku jadi crew pulak*...whatttttt?..gila menggelabah..btw,xde arr busy seperti yg digembar gemburkan pon. cume bile keje asyik kene reject dgn last minute buwat keje disatukan..kombinasi nya tidak begitu menarik.
tapi aku tak kisah as long aku boleh balik ke pangkuan keluarga pada hujung minggu..kalau aku x balik,entah ape jadi dah umah tuh..karam dilautan madu la jawabnye .

tapi lecturer aku utk sem nih mmg agak strict..semua mende nak details..dgn aku-aku sekali terpakse mendetails kan diri..setiap kali nak contact die...kene sebut name penuh, num matrik and part bape.eh, bukan mmg mcm tuh ker procedure nye?ahh,aku mmg suke buwat emo.

seperti yg anda semua sedia maklum,aku penah mengadu domba yg aku pye report kene reject sebanyak 7 kali ..so secare totalnya.. record yg berjaya aku genggam ialah sebanyak reject 8 kali..waktu die dah boleh terima report buwat sekian kalinya,aku rase level kegembiraan die mcm bru dapat cucu sulung .sepanjang nak balik kolej..menyengih je ..sampai minah-minah jalan sebelah aku jeling satu mcm..mesti dorang cakap..

minah satu: "sayang,muke cantik gila,tapi x betul"
minah dua: "xpe,manusia tiada yg sempurna"

oh ya,berbalik pade isu semua mende nak details.lecturer aku mintak aku carik sources pasal research yg aku buwat..aku dgn inesen nya bertanya..nak carik kat mane?

madam pandang aku:"u tahu tak kat sini ade library..u carik kat sane laaa!"

kelepek!!!!!!*sedas aku kene*

oke takpe.jgn tensi-tensi.

aku pon mula mengorak langkah menuju ke destinasi yg tak pasti.
aku kene pergi mane tadi?utk bertanya,aku takut madam lancarkan peluru berpandu pula.
oh library Uitm.

masuk-masuk libary,aku terus menuju ke kaunter,dengan penuh berhemah aku bertanya...

"pakcik nak carik buku psl (name buku) kat mane?"

pakcik tuh pon check laa kat screen komputer.dlm mase die nak check tuh,keluar laa satu makcik gempal nih..muke stok nak mintak pelempang.bapak annoying mcm astrafirullahhazimmmm.

aku pon tunggu diam-diam.aku tak kacau pon makcik tuh.diam jer.senyap sorang-sorang...di ulangi.aku tak kacau die langsung!!

tiba-tiba,makcik tuh tye aku..: "part bape nih?"

dgn senyuman semanis madu aku membalas:"part 3"

dgn nada sarcastiknya" pemalasnya,kenapa tak gune opac(merujuk kepada sistem komputer utk carik maklumat) nak carik bahan..semua nak kene suap budak-budak sekarang!..kalau baru part 1 tuh xpe jugak..nih mesti jarang masuk library nih!"

woh wohhhhh!!!!tersekat terus air liur aku.

"oh..saye tak reti gune opac plus saye nak cepat nih"

eleh.makcik nih..pakcik tuh x bising..die pulak lebeh2.

perempuan mmg emosional!

second time aku pegi...

kali nih makcik tuh yg jage,aku dah berkira-kira nak gune opac..tapi MALAS!
so aku pegi je kaunter.

aku mintak die carik satu buku nih.

then die tye "part bape nih?"
dulu waktu sekolah,cikgu die ajar perkataan 'PART ' je kot.

" part 1....".

so xde dah slot ceramah x berbayar bersama makcik library.



oke,seronok pulak dapat kutuk die~

No comments: