Monday, September 13, 2010

eid.

yo.assalamualaikum.salam satu malaysia.selamat hari raya bagi seluruh umat islam..bagaimana hari raya kalian.seronok?ahh..sudah pasti la x seronok kalau aku xde bukan?

di kesempatan ini aku ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf pade rakan taulan yg gigih sent mesej wish raya dan akhirnya mengeluh hampa apabila aku tidak membalasnya..hpon aku kehabisan bateri kerana aku lalai utk mengecas nya.. aku nih begitu terkenal dgn sifat kedekut dlm hal yg melibatkan penambahan kredit hpon.
jadi apabila aku mula membuka henset..ya tuhan ku!mesej menderu-deru masuk dgn ayat2 raya yg di forward..hell..aku dapat byk mesej yg sama..dimana letak duduknya kreativiti anda?tapi xpe..yang penting hati*tetibe*
jadi untuk mengelakkan mesej2 yg menyemak di inbox..aku buang la sikit..tpi kalau dari jejaka2 kacak akan aku simpan.ahah~

well,bila sebut pasal raya..pasti akan ade rumah terbuka bukan?..rumah terbuka sana sini..tetapi hingga kini satu rumah terbuka pon x dibukak lagi..aku masih menanti dgn penuh kesabaran.baru2 ini emak ade kate,rumah rakan lamenye ade open house,aku pon macam malas nak ikut tapi bila mak cakap anak laki die baru balik dari uk ade..wah..esaited satu macam ..aku bergegas nak bersiap makeup2,tapi sekali lagi hampa apabila mak x jadi nak pegi, beliau begitu bimbang akan gelagat anak dara nya ini..sighhh~

bila bercerita pasal raya,aku paling berat bab bersalam pagi2 raya..padahal itulah sebabnya ade hari raya..nak bermaaf maafan sesama kita..amik kau ayat aku.

tapi part nih mmg boleh buwat aku didatangi peluh dingin.waktu tuh memang aku ke hulu ke hilir bela2 tudung kat cermin pikir nak cakap ape nih?pendek kate mcm kucing hilang anak ..nak minta maaf kekadang rase mcm nak jawab exam paper pon ye!..biler aku lupa ape nak cakap, aku jeling2 mata sambil pasang telinga mende kazen aku gebang mintak maaf dgn niat nak copipes ayat tapi duh die bantai menangis pulak..i was like..err..aku kene ikut nangis same ker?..jadi aku pon mempraktikkan balik ayat2 kiasan yg aku dah belajar waktu zaman bersekolahan..sebagai insan yg selalu rapuh dalam langkah*lirik lagu*..tapi oleh kerana aku insan yg x berdosa jadi lancar saja sesi salam2 itu tadi ..teehee~
raye pertama kitorang ikut tema iaitu pink..paez n along buwat muka stress bile kene pakai wane pink..die tye sape yg bangang sgt suh pakai kaler nih??..aku lantas mengambing hitamkan nadia..ehe,padahal aku yg suruh..keh keh..comey ape laki pakai kaler pink..sgt gagah maa!
utk tahun ini,aku raye kat klang n kuantan..sgt best dan kematu punggung duduk dlm kereta.peh,belum masuk lagi part kete kene langgar dgn anjing sesat kat highway..suweyy~

oh ya. emak ade cakap kalau aku nak tulis blog tolong jgn panjang2 sebab beliau stress nak baca .cis!kasar bunyi nya.jadi sebagai anak yg patuh.aku letak gambar saja.*sila kelik utk tumbesaran*







selamat hari raya..aku xnak mintak maaf da sbb aku akan tetap buwat salah..ahah~

No comments: