Saturday, June 12, 2010

tok mudim

oke..pade entry kali ini aku ingin memberi sedikit informasi mengenai sunat menyunat sesame kita.ade sesiape di luar sane yg maseh belum berkhatan ?woh..woh..mmg berat kalau umo dah 26 tahun tapi takut hendak jumpe tok mudim*tradisional pulak gua nih*gua suggest lu pegi jumpe bomoh bomoh handai kasi buang lu punyer fobia.jgn tersilap jumpa pakar sakit puan pula.

mengikut pemerhatian amali gua sepanjang 19 tahun mengikuti kisah-kisah tragik anak2 muda yg hendak/di luar kerelaan/was was/terlewat/kerap berkhatan mereka ..mereka akan menjadi seorang yg begitu sensitif/banyak songeh dan waktu ini pasti kelihatan sedikit sebanyak kebapukan mereka.

bagi anak lelaki..sunat merupakan trauma yg tidak berkesudahan.mereka pasti akan meratapi setiap detik-detik extreme yg terpaksa mereka lalui sendirian.jadi gua x menggalakkan gadis-gadis utk memutuskan hubungan cinta ketika teman lelaki anda maseh berpantang.

sensitif.perkataan ini begitu sinonim dgn jejaka yg baru berkhatan..sensitif mereka merangkumi semua aspek tidak kira anggota badan yg terlibat ataupon perasaan dalaman.
sekiranya perjalanan anda ke klinik hanya 10 minit..tetapi gara2 ada pesakit yg baru selesai bersunat dalam kenderaan..perjalanan akan menjadi begitu lama dan suram.anda pasti akan terdengar makian halus dimulut mereka ketika kereta terlanggar bumper atau membawa kereta dgn kelajuan 120 km/sejam.radio pon tidak boleh dibuka bagi menghormati si pesakit.hal ini kerana dikuatiri akan menganggu emosi mereka.ketika ini mereka pasti tidak boleh mendengar lagu seperti 'kebahagian dalam perpisahan'..silap timing,boleh sasau pesakit.

apehal gua ulas detail sgt nih?


sudah menjadi lumrah bagi aku utk aplikasikan ape yg aku tahu dalam kehidupan realiti.baru-baru ini ,aku telah menziarah adek sepupu aku yg kini sudah menjadi teruna.so gadis-gadis di luar sana segera hubungi gua dgn kadar segera sekira ingin mendekati jejaka terhangat dipasaran ini.

jujur aku begitu teruja apabila mengetahui mereka ingin berkhatan..rasanya bru shj tahun lepas mereka berkeras mati-matian tidak mahu dikhatankan.

aku maseh igt setiap bait-bait ayat nya

"acer xnk sunat..tahun depan ke..darjah 3 ker..darjah 4 ker..xnak!!"

haa..xpayah sunat sambail grad!

tup..tup tibe2 mak aku dapat panggilan yg mereka sudah berkobar-kobar nak berkhatan.



.. kini mereka telah selamat bersunat jayenya.pop..pop..pop*efek mercun*anda mungkil tertanya-tanya kenape ade kelembung kat kain pelekat..herm hanya golongan cerdik pandai macam gua jer taw ape yg yg ade dlm tuh..heh..hehh*gatal pulak bunyi ketawa hamba*oke lah..oke lah gua beritahu dalam tuh ade tudung saji yg kecik tuh..sempoi laa dorang nih..camon laa zaman da moden..xde dah gantung kain pelekat pade era 2010 nih...pastu tuh lu kitar semula la tudung saji tuh buwat tutup makanan..ahaha~boleh keracunan gua.gambar kenangan bersama nek mudim~





dgn tersunatnya 2 jejaka ini..kini sudah tamatlah sesi sunat menyunat di kalangan cucu -cucu haji abdullah.tapi sekiranya maseh ada cucu yg lebeh tua di atas mereka yg maseh keciciran..sila segera berkhatan sebelum diketahui oleh saya.

berdasarkan sumber-sumber yg kami percayai..proses yg mereka yg lalui turut memberi impak kepada pihak di sekililing mereka.setelah pelbagai jenis cerita aku dgr..kini aku cuba gambarkan situasi nya dgn cara gua pula.

didalam bilik rawatan,klang.

pesakit pertama:yaser.

acer:takottt..xnak tengok*tutup mata*

doktor:alamak..chill laa bro..gua suggest lu selawat..berdoa byk!!!

acer:BISMILLAHHIRAHMANIRRAHI AR RAHMANI RAHIM MALIKI YAW MIDDIN...*sekuat hati*

doktor:woh..woh!!..gua pulak trauma kang dgr suare lu...bace dalam hati sudah..lu nih macam nak berjihad pulak pegi bace kuat-kuat!

yaser hanya menyambung pembacaanya tanpa mempeduli kan doktor tersebut..


acer:Iyyāka na'budu wa iyyāka nasta'īn*maseh menggunakan nada yg sama*

doktor pon mengambil bahan yg diperlukan utk bersunat

yaser yg melihat keadaan itu x senang duduk

acer:haaa..ha..lu nak amik mende pulak tuh???*cemas*

doktor hanya mengangkat pisau..gunting..okeeee..gua x tergamak nak sambung..

waktu itu anda menyesal pon tak berguna..sape suh sunat awal-awal!!ahaha~



selepas si adek selesai,si abg pula menyusul,

pesakit kedua,ALFI.

doktor:haa..nih pesakit paling kool harini.

alfi sengih sambil menunjukkan barisan gigi yg tidak konkrit.

doktor:sekarang rase ape?

alfi:sejuk*heartless*

doktor: x takut?

alfi:org kate sunat macam kene gigit semut..so gua dah penah kene gigt semut*alah bisa tegal biasa*

doktor:x cuak..serius???

alfi:abg gua kate kalo gua sunat..gua boleh menambahkan koleksi gadis-gadis gua..so000...eheeehe~


ape-ape pon tahniah dari gua,

whyda comey.

No comments: