Wednesday, June 23, 2010

pernah tengok monyet bercinta?

assalamualaikum kawan-kawan.bagaimana dgn musim cuti sem anda?
sesetegah daripada kita mungkin menggunakan waktu cuti ini dgn bekerja sebagai tokey di kedai ibu sendiri..mungkin juga ada yg mengambil upah sbg penemuduga manager baru(faten,bukan name sebenar)..ataupon melakukan keje sambilan yg kurang beretika seperti 'bookie' utk world cup.abes tuh..bagaimana pula dengan nasib golongan yg maseh menganggur macam aku nih?
mengikut feedback2 yg aku dapat dari rakan- rakan yg senasib dgn aku..semua jawapan nya sama saja....jawapan stereotype yg sering aku dapat ialah perkataan BORING.

oke-oke.. acceptable la jugak.

kalau org tanye aku bosan ke tidak?
sudah pasti lah jawapan nya tidak!..kalau x..sia-sia laa homesick yg sering aku alami di uitm tuh!jadi baek aku gunekan musim cuti ini dgn sebaik-baiknya tanpa merugikan mana-mana pihak.

tapi sejak akhir-akhir ini..perjalanan cuti aku menjadi lebih mencabar apabila gua dikehendaki utk menemani seorang sahabat yg sudah tidak asing lagi di blog ini iaitu afiq rifhan utk ke uitm bagi membuat permohonan pertukaran universiti.sehari sebelum bergerak ke uni beliau,en superstar kite ini telah menyuruh aku mendapat kan tidur yg secukupnya kerana beliau khuatir jika aku tidak terjage pada keesokan paginya.heh,mmg tidak remaje laa kalau aku tido awal..jadi aku abaikan saja pesanan beliau dan lalai ber online di facebook melayan telatah rakan2 aku yg tidak siuman iaitu cik curly(mye) dan cik cengkerik(anes).setelah agak lame mengadap laptop dan jam juga sudah menunjukkan pukul 4 pagi.mata juge sudah tidak mampu utk bertahan lebih lame..jadi aku pon rebah di atas katil dgn berbekalkan doa tido yg hampir-hampir terkeliru dgn doa masuk kenderaan.

tiba-tiba aku dikejutkan dgn panggilan telepon menyuruh aku bersiap2.oke mate mmg mengantuk nak arwah..tapi aku gagahi demi seorang sahabat yg langsung tidak reti menghormati waktu tidur aku itu tadi.
pang pung pang..aku pon siap tepat pukul 9 pagi..ketika aku memandang wajah aku di cermin tiba2 hati aku berbisik..wah..jelitanya aku!!

jadi aku hanya perlu menunggu panggilan telepon dgn penuh kesabaran.

9.15 am..aku pandang jam.

9.30 am..relax2 dulu whyda.

10.00 am..call x dapat2...panas2!

10.30 am..ahh..baek gua on9 mcmnih.

11.00 am..layan movie pon sempat der~

11.45 am..makian kecil sudah mula bermaen2 di bibirku.

12.00 pm..woh-woh..eyeliner dah buruk balik..

dan akhirnya 12.35 pm..aku mendapat panggilan bhw en rifhan kita TELAJAK TIDO ye rakan-rakan!!

a.p.a.k.a.h??(-.-)''

gua yg pade mulanya ingin memberi ceramah ringkas satu slot pon x jadi setelah mendengar suara beliau yg sudah seperti hendak menangis..haih..gua mmg lemah dgn pemuda-pemuda yg nak menangis nih..kang gua fire in hole kang..meraung pula.jadi gua mengambil langkah yg lebih bijak iaitu stay cool dan akhirnya kami bertolak pukul 2.30 petang!!!pergh..sempat juga rasenye gua nak qadar tido tadi.fuh..hand's down utk aku sbb akhir berjaya bertahan dgn alasan beliau yg tertido gara menemani sahabat handai beliau yg datang lepak di bangi bersama-sama menonton world cup dan portugal berpesta dgn goal 7-o der!..aku syak si rifhan nih jadi pom-pom boi mlm tadi kot..tuh yg letih semedang tuh~pastu beliau sengaje mengaburi mata aku dgn mengajak aku maen go-cart..ahh..hati membeku mengenangkan kata janji manismu..oh..ohh..baik gua tido lah!

oke.tutup sudah sesi jalan-jalan kita.

kite masuk pula sesi online bersama sahabat lamer gua memerangkap bekas jejaka pujaan gua pade zaman jahiliah gua dulu.

siapakah lelaki bertuah itu???

aqmar b rahman atau nama timangan nya kemar.lahir pade 11 nov 1990 ..amik jurusan lukisan kejuruteraan ketika zaman persekolahan nya dulu..damn..gua igt birthday lu laa aqmar..fuh! mmg gua super ex-girlfren lu yg paling prihatin lah terhadap ex-ex nya.
tetapi seringkali lalai utk wish~*eheh*

kisahnya haru biru dan jalan cerita pun bercelaru.

perjalanan kisah kami bermula di suatu petang yg hening pada tahun 2006 iaitu ketika aku baru tingkatan tiga.told ya,kecik2 gua dah comey..cane??

petang itu aku x igt aku buwat ape..samaada aku berkawat ker..bersukan ker..ataupon sedang mengintip pelajar lelaki kerana ketika itu lokasi aku ialah di depan aspura...heh,lokasi yg menarik bukan..?

aku lepak dgn member aku kat susur gajah antara asrama lelaki dgn bangunan sekolah..
gua pun meneropong golongan adam yg berada disitu tetapi kurang jelas pula penglihatan kerana gua x pakai spek mate..slek betul!!..didalam kesibukan gua melakukan aktiviti riadah itu..rupa-rupa nya aku pulak yg di-stalk nye!

dan ketika itu aqmar telah mendapat penangan love at the first sight dgn aku yg comey ini.
dan die memberitahu juniornya yg kebetulan juga satu kelas dgn aku..fariq muzakkir.tapi mcmmane die tanye si fariq itu aku kurang pasti..samaada waktu kat aspura itu juga ataupun ketika tgk aku kat dewan makan...e'ehh..byk kali pulak mamat nih intip aku..seram pulak gua bila jadi hot stuff nih!ahah~

nak di jadi kan citer.. sebelum nih gua mmg suke maen2 kan org..pendek kate gua suke lahh suh si fariq nih kim slm kat org nih!..kim salam kat org tuh!..so biler si fariq nih ckp ade org kim slm kat aku..aku menerima itu sebagai gurauan balas yg boleh buwat gua perasan seminggu.
tetapi kiriman salam misteri itu berlajutan lagi..last-last tidak syak lagi aku telah berjaya menjadi pencuri hati kelas satu beb..power x power aku nih!

kali nih kiriman salam telah diupgrade dgn memberitahu name beliau..gua igt kalau gua tunggu lamer lagi..mane taw die kirim duit nafkah pula utk gua ker?..duh!mane aku kenal sgt student-student lelaki tingkatan empat..x sempat nak stalk mereka..mereka dah stalk aku dulu..tergugat kedudukan aku sebagai pemegang record stalker handalan..automatik gua famous dikalangan mereka kerana pelajar tingkatan empat sikit jer..dan-dan yg sikit tuh jugak lah yg gua boleh terlepas pandang.

jalan cerita menjadi lebih menarik apabila mamat nih juga pernah menjadi igauan rakan baek aku ketika itu..lagi lah aku curiousity killed the cat man!!
terus berkejar balik dorm gua carik majalah sekolah.dgn berbekal kan gambar hitam putih..gua pon mengadakan strategi utk menyetalk beliau pula.

tapi x sempat gua nak mulakan misi pengitipan rahsia gua..gua sendiri telah ter bertemu dgn beliau dalam situasi yg tidak pernah gua jangka. peristiwa ini berlaku pade suatu malam yg agak seram.aku bersama rakan karib aku fly without wing..bese lah budak asrama der! korang jgn buwat muka baek sgt x penah fly kan!ketika itu kami baru balik dari keluar..ikot jln belakang..lalu blok sekolah sebelum nak menyusup masuk hostel..apehal rajin pula gua terang laluan rahsia gua nih?..pada mula nya aku tgk kawasan tuh clear jer..tetapi elok lalu kat kawasan tangga..pergh..gua dah nampak dah susuk tubuh warden gua..apalagi ..pecut laa der carik port nak sorok..seronok pulak maen hide n seek dgn cikgu adha tuh!..e'eh..warden tuh x mengaku kalah rupenye..so die suh 3 org budak laki nih cari kitorang.. woh-woh mane adil 4 lawan 2 dowh..!!

dalam permainan itu kami pon kalah..dah la malu..kene dimerit lagi.tibe-tibe member aku kate..antare 3 org budak itu tadi ialah aqmar..haa??mane gua nak letak muka gua yg comey nih beb??belum ape2 gua dah terkantoi mempunyai masalah displin...jadi utk mengkaver malu ,gua ingin lancarkan serangan balas dgn beliau..gua ajak jumpa.

waktu: prep mlm
tempat:kat luar kelas gua..eheh..kalau ade pertumpahan darah ke..budak2 kelas gua boleh tolong backup gua kan..so fair n square arr tuh..tadi die da menang ..gua mane boleh kalah mcm tu je.

oke jujur la..sebenarnye guna nak gertak jer..sekali die dtg betul-betul maa!!menggigil juga lah gua.
jantung gua tahap laju die mmg x terkejar dibuwat nya.
gua pon pelik..apehal gua tetibe berpeluh nih?bukan nya gua nak berdating.

mula-mula jumpa aku tanye ape ek kat die?gua x igt..tapi yg pasti gua ingat lagi die pakai baju melayu kaler hitam..mase tueeeee..aku rase die lah the most handsome man alive fuh~gua bila dah tgk jejaka kacak nih mula nervous x bertempat.lagi satu..kalau aku nervous..aku suka cakap kuat-kuat..amik kaw..sekali satu kelas dgr ape yg aku borak dgn die!

heh..punyelah beriya aku nak stalk..rupa-rupa kelas die mengadap kelas aku jer!
dan setiap hari isnin ..beliau dan rakan-rakan akan melalui kelas aku utk ke bengkel..loh..penat aku stalk...padahal senang sgt gua nak jumpe die.

selain itu,gua mmg terkenal sbg pelajar yg gemar merayau..aku mmg susah nak lekat dalam kelas sendiri..bukan ape..member aku ramai kat kelas lain.tapi ade satu kali tuh aku merayau sampai ke kelas aqmar nih..waktu tuh die xde dlm kelas..dan salah seorang budak kelas die adalah roomate aku..see,apehal dulu aku x amik tahu roomate aku tuh rupenye sekelas dgn die..haih.

aku pon tgk2 laaa meja die..fuyoo tulisan die lawaaaaaa.
pastu aku tgk papan lukisan die..mane taw dalam diam die ade tulis name aku ke kat mane2 kan..sekali gua tgk name rita rudaini yg die tulih besar-besar..haiya~

beliau juga seorang yg budiman kerana telah mengemas meja aku di luar pengetahuan aku ..ceh konon-konon romantik arr tuh kemar oii!..cis..kantoi lagi meja gua bersepah..siap ade sampah aku asah pensil lagi.

kitorang mmg jarang sgt nak date2 nih kerana pade mase itu musim cikgu buwat ops gembur pelajar yg berkapel..ade rumours kate siapa yg diketahui bercinta akan di gantung sekolah.ade sekali tuh cikgu siap announce name2 pelajar yg berpasangan..sepasang-sepasang gua dengar..ternanti-nanti juge bila name gua nak naik nih?gua kan gila publisiti!..nasib baik name gua xde bai..kalau tak mati gua kene hambat dgn mak gua dah laa mak gua cikgu kat situ.. lagipon bukan ker perkahwinan itu ibadah?*dan-dan bukak usrah pula*

korang igt x lagu

jujur-radja
tulus-radja
dan lagu kenangan terindah-samsons

tapi satu lagu je penah aku beri kat kemar iaitu lagu diari seorang lelaki-pretty ugly
waktu tuh lagu nih mmg femes..so dalam diam aku suke laa berangan bile dgr lagu nih..*oii kemar..aku taw kaw tgh bace...mesti kaw tgh bangge kan sekarang..cis!*
tidakkah anda mahu tahu band kegemaran beliau pula?
kemar nih amat meminati kumpulan crossfire x silap aku.apo eh mamat nih!..kumpulan rock kapak 80 -an yg dijadikan idola rupanya!!

lagi satu.apabila gua dikaitkan dgn kemar nih..secare drastiknya kehidupan gua berpusing 360 darjah dari kedudukan asal..wah!gua mcm bercinta dgn artis pulak!mana-mana aku pegi org kenal der..rupa-rupanya si kemar nih wanted..hak ela!
pengawas pon wanted rupanya..kirernya record die nih lebih kurang gua jugak laa..adoii~

ade sekali tuh aku pegi kantin..tibe2 gua tgk beliau tgh menjamu selera di meja*abes tuh xkan menjamu atas lantai pulak..tuh da terlalu terikut budaya kampung*..tiba-tiba ade pula suara-suara unggas kedengaran

"kemar tambah lagi nasi kemar..tambah2!!"

"ehhh.wahida laa"

oke.gua mmg suka juga publisiti..tapi biler publisiti belaku di depan public secara live mmg gua rasa mcm nak buwat sup ekor sekor2 unggas itu.

haa..korang penah dpt surat cinta dari pasangan anda?
aku ade dapat woh dari kemar..!fuh..esaited die satu macam!

aku pon bukak..si kemar tulis bape kerat je.. paragraph berikutnya..sahabat-sahabatnya pulak ambik alih..gua x igt mende dorang mengarut tulih..x silap aku dorang tulih

apekabar cik wahidah awak sudah mandi?..kenape baunya sampai ke sini?
kami berasal dari planet marikh..cik wahidah berasal dari mane..?owh sudah tentu bumi..bodo hamba ini!


tapi yg pasti pertama kali gua dgr org bagi surat cinta yg ditulih oleh ramai org dlm satu kertas dan org yg bertuah mendapat surat itu adelah aku.

tetapi duka cita dimaklum kan kisah cinta dewa dewi kami hanya bertahan sekejap saja..wah..sudah tentulah kemar kecewa sebab susah nak dapat org comey mcm gua nih!ahah~

beliau yg menyuruh gua membuwat entry mengenai beliau..hei..gile glemer juga bekas kekasih aku nih..haih..masalah!

ikuti perbualan panjang kami setelah hampir 3 tahun tidak bertego sapa.*tangisan sendu*eh.. jap2..baru gua notice yg dah lame kiter x contact bai..sila terharu sekarang!

3:15amAqmar.

Tidolah!esok nak sekolah..kelas bahase inggeris!

3:15amMe

a,ah kan..nasib baek tuan hamba igt kan!tpi xpe..hamba dah bijak.

3:23amAqmar

hai tuan hamba..

hamba online kembali

td g maentanak nasi

3:24amMe

cis..owh..hamba igt menternak nasi.

3:24amAqmar

ish..

mana mungkin

menternak ulat nasi mungkin

cik wahidah..

dah mlm2 cmni still online lagi

wat for?

3:26amMe

ahh..sudah2 jgn nak bercanda tawa dgn hamba pagi2 buta ini..tuan hamba mesti rindu dgn hamba yg comey ini bukan??ahh..dah pagi tdi hamba bgun tghari..

3:26amAqmar

rindu...

rindu..

xboleh tido la ni..

same la

senja td dah tido

letih melepak kat pasar malam dengan gadis2

3:27amMe

fuh..lu lagi ganas..senja2 tido..bela saka ker?

3:27amAqmar

ish..

xlah

letih le

jln2 time petang

blk time senja

pastu tros tidur tidur dan tidur

3:28amMe

aduh..mesti mcm apam badan tuan hamba.

3:28amAqmar

xlah

ada naik sikit

tgh cuti sem lagi ke?

3:30amMe

yeah..tuh yg weng-weng jer dlm umah nih..haih..dah laa masalah sosial makin menjadi2..dah mak hamba x beri hamba keluar utk bermasyarakat.

3:30amAqmar

padan muke

mak awak tu takut otak awak terjejas dgn enviroment kat luar sana

bgs mak awak..

tp dah lupa lah name teacher inggeris tu

3:32amMe

oh..name mem besar itu ialah norlia bt abdulah b lamsah.

3:32amAqmar

haaaaa

tc.norlia

anak die tu nakal

denga ade org cite la..

3:33amMe

aiish..tuh sume rumours jer..anak die behave kot.comey pulak tuh.

3:34amAqmar

comel..

mmg pon..

buat ape je la tu..

3:34amMe

eheh..update tumblr..

3:35amAqmar

tumblr tu mende la..

cube ckp tu jgn mcm india

3:35amMe

blog..penah dgr?ahh..lu ape taw..

lu pegi google skg.

3:36amAqmar

xmau

internet ni maen2 dgn gua

lembap mcm bapak ayam

eh

ayam bapak

3:37amMe

haeh..where trust beginner??use stremyxz

*why

3:38amAqmar

strimix ok eh..

laju x?

3:39amMe

komfem2 laju..jaguh pecut kot!*oke x lawak*serius2..laju..laju!

3:39amAqmar

xubah2..

suke begurau lagi kan

gila gila..

bulan2 bape la baya tu

gua nk pkai jugak nih

3:42amAqmar

oit

3:42amMe

70 ringgit rasenye..mak gua dgn gua nih..bese laa pelawat nak dtg sekolah..lambat je tido.

3:42amAqmar

oh..

setiap gerak geri di perhatikan la ye..

xpe la..

xnk la kacaw

nanti lu kne marah

3:43amMe

hamba rase hambe yg perhati beliau..

3:43amAqmar

chatting dgn budak jahat kat skola..

3:43amMe

xper..konsep hambe punye chat berkonsep ilmiah..

3:44amAqmar

haa..

bagus....

mak lu tu bz buat ape?

3:46amMe

kumpul buku nilam..adoii..hamba rase buang mase je projek2 nilam bagai..nih yg hamba tgh membebel satu slot utk mak hamba nih

3:46amAqmar

mmg pon..

bukannye ade pekdah pon buku nilam..

budak2 skarang ni asik layan blog je

mane nk layan buku

mcm org tu le..

3:47amMe

pergh..pedih limpa hamba yg mendgr.

3:47amAqmar

hahaha

ape yg best dgn blog

ce cite

3:50amMe

ntah..mebi seronok menulis laa..pastu bace balik.ahaha.pastu ajak member2 bace..tpi tumblr tuh gua bru buwat..tuh gua letak mende yg gua suke jer..kalo blog..tulih event2~lebih kurang mcmtu laa hikayat hidup panji semarang.

3:51amAqmar

haa..

tulis la skit pasalgua..

tajuk cite

cinte monyet

wakakakaak

tp gua bukan monyet

lu jgn salah paham

3:53amMe

woh-woh..hampir2 gua slh pahm..igt lu si monyet itu tadi! lu jgn cabar gua..gua tulih nnt..biler dah siap..gua beri lu bace..deal?

3:54amAqmar

ape dehal

tulis je la..

tp kalo ade yg censored tu,jgn tulis

rahsie kite

dah siap nanti bgtau

3:56amMe

heh..dah x sabar gua nak dedahkan kekejian lu nih..memang malang arr lu penah jadi boifren gua..!

3:57amAqmar

aduh..

jgn le tulis bukan2

xbaik

3:59amMe

oke..nanti gua cube laa reka2 kebaikan lu.

4:00amAqmar

xnk lah reka2

tulis aje yg betol

tp jgn le jujur sgt

tp yg penting gua nk bgtau kat lu ni

gua best bile ngan lu

sbb lu gila2

4:01amMe

haa..ade satu betul..lu kan penah bace doa mase essembly..haa..lu best dgn gua?*oke..gua malu sekarang*

4:02amAqmar

haha

kne pakse bace doa dgn ustaz azhar

betol

lu jgn le malu2

lempang kang

btol la

seronok

sebab lu bnyk ckp

gua jd xboring

pastu lu suka bergurau

gila2 punya gadis

4:05amMe

*ehem gua x malu sekarang*wah..pasal ape lu x puji gua awal2 dulu..kalo x boleh gua consider nak menjalin hubungan cinta lame2 dgn lu dulu...ahaha

4:05amAqmar

haha..

saje..

kalo xbgtau pon xrugi..

ni dah bgtau kire ok la kan..

4:08amMe

eh..lu nih..cis..tibe2 buwat gua terkenang zaman muda mudi dulu..ahaha..oke serius..lu pon ,baek..budiman..superman.keluang man.

4:08amAqmar

haha

ye lah

tp gua rase gua membosankan

4:10amMe

hei c'mon..sesape yg penah jdi boifren gua..x penah membosan kan oke!!*mmg boifren gua sgt ramai kan*

4:11amAqmar

haha

player

4:12amMe

ahh lu..mane ade..lu yg last kott..gua x kapel dah lamer kot..tue yg gua tgh nak polish balik kejiwangan gua nih!!

4:13amAqmar

haa

gua kan ade

kah kah

4:14amMe

wah lu..nak mengorat gua balik nampaknye!xpelah..gua igt nak suh mak gua yg carikkan.motif laa mak gua nak carik!!*anak yg solehah*

4:14amAqmar

gurau je

gua budak2 nakal

mak lu mesti xsuke

4:16amMe

nakal tuh yg best sebenarnye...kualiti die yg penting der!

4:16amAqmar

haha

org salah paham

nakal ngan jahat ..kan?

4:17amMe

yeah..2 markah penalti utk anda*clap3*

4:18amAqmar

haha

eh

gua nk tny pendapat lu ni

cube tgk kat wall lu

ade dapat gambar ape2 x?

4:18amMe

gamba ape?

4:19amMe

ade x?

4:19amAqmar

gamba mcmmne?x phm

4:19amAqmar

gambar la

kat wall

ade x?

lu punye wall la

bukan gua punye

4:20amMe

x kesah pape la nih..ade2 laa mcm bese..why?

owh..jam ek.

4:20amAqmar

ha

ade kan

4:21amMe

ade2..jam baru ek?

4:21amAqmar

tidak la...

baru je tgk

gua nk beli..

ok x kalo gua pakai jam ni

saje nk tnye pendapat

4:21amMe

oke..tapi lu lagi tampan kalo pakai jam dinding.

4:22amAqmar

die ni mmg nk kne lempang

sirius ni

4:23amMe

yela-yela..pergh gile semart lu pakai..fuh..memang cair tulang belakang!

4:23amAqmar

betol2 la

oke2

cube 2 minit jd sirius jap

gua nk beli

kalo lu kate ok

gua beli

kalo xok

gua xnk beli

4:24amMe

jap..biar gua tgk dgn mate kasar gua jap.peh,besar pulak mandat gua !

4:25amAqmar

ayat urban

mandat

tau la ank cekgu

4:26amMe

haa.setelah gua perhati lame2..cantik jugak..sila beli..tpi bile gua tgk lagi lame..gua jadi teringat dgn jam yg gua penah beri lu dulu..gua rase jam gua beri tuh lagi cantik..mane jam tuh sekarang brader?ilang??nih gua mmg panas!

4:27amAqmar

haha

yes

gua beli

tq

haha

jgn terkejut

lu punye jam tu ade lagi

gua simpan kat umah kat bentong

tp dah xjalan dah

gua simpan gantung kat dinding brg2 personal gua

4:29amMe

oleh kerane gua agak jauh dari lu sekarang..biar gua berlaku jujur saja lah..sbnrnye jam tuh harge 10 ringgit jer..ah lu..mane bole gua beri yg mahal2..kang lu buwat ilang jer!

4:29amAqmar

ala..

xkesah la mahal ke murah..

janji kalo ikhlas nk bg xde hal

gua tau tu jam yg cheapsale

tp gua terime je

gua xmintak pape pon

ikot la

nk bg,bagi la

xnk bg susa

*suda

4:31amMe

ahaha..cheapsale lu kate!bahang gua skg!

4:31amAqmar

la..saje tiru ayat arwahnye bapak adlin

4:35amMe

ceh..plagiat jer keje lu..eh,gua dah rase sudah sampai masenye utk gua beradu..tata~next time tego2 la gua jgn sombong..tuh mmg buwat gue menjurus lempang kuasa 2 jer!

4:36amAqmar

okeh

jage2..

jgn biya kaki terjulur ke bawaj katil

nanti takut ade mende tarik

4:37amMe

shit..lu pegi tido skg..pesanan gua..jgn pandang tingkap atau cermin!

4:38amAqmar

umah gua xde cermin..

wakakaka

dah lah

gi tido

selamat malam!

4:38amMe

selamat pagi laa brader!

dgn terdedah nya kisah percintaan rahsia ini..maka sudah terkantoi laa gua dgn mak gua yg sedang membaca blog ini bhw record displin gua bukan hanya dgn rampasan hanset tetapi juga berani bercinta dan fly..ahaha~

sekarang dah berani berterus terang sbb dah abes sekolah..dulu kalau mak aku tanye..mesti aku dgn inesennya cakap..''takde-takde..manade!''

bagaimana pula kisah anda?

















No comments: