Tuesday, August 28, 2012

disebalik ramadhan raya.

Assalamualaikum warga kota sekalian.selamat hari raya aidilfitri semuanya.bagaimana dengan percutian singkat yang diberikan oleh bos kalian? pasti sudah tamat tempoh bukan? sabarlah,hidup mmg tidak adil.

tahun ini, ramadhan yang paling mencabar tahap ketaqwaan ku kepada tuhan yang maha esa. almaklumlah  bos aku mempunyai  anak dara yang masih belum baligh,apatah lagi menunaikan rukun islam ketiga.
tiap-tiap hari dok sua kat aku biskut cream cheese. pastu makan habis penuh atas lantai.itu belum masuk lagi biskut raya yang bertukar ganti balang.bila tak lepas bukak,menangis sebak dgn aku suruh bukak.

well,aku start kerja dgn bos aku ini sekitar bulan april.orang kata aku ini bibik.tapi aku lebih selesa digelar gadis daycare.jadi tugas aku ialah mengemas rumah dan mengemas kini website bos aku.beliau seorang usahawan pakaian muslimah yang yg berjaya dan gagah perkasa*gaji belum masuk,so perangai kena tertib*

mula-mula kerja,aku mengalami culture shock.

 alamak,majikan aku mempunyai anak berumur 1 thn!

aku pun berlagak cool.

oleh kerana kami masing-masing comey,sesi ice breaking pun tak lama.

meet Raha.

dia Wanita okey! ramai org ingat di boboy..sian dia.sobs~

kami saling melengkapi.kalau aku lipat baju,die bukak balik.kalau aku buka kotak,die duduk dalam kotak buat main khemah-khemah.kalau aku timbang barang,die duduk atas penimbang.risau jugak die dgn berat badan,aku igt kuat makan je.



dalam tempoh aku berkhidmat,aku juga berkenalan dgn bayi-bayi lain juga.

meet Aisyah.

Iya.ditangan nya itu ayam Kfc aku dan its drumstick..cis!

kami bertemu sewaktu aku jaga booth kat pkns bangi.
Aisyah,u know what,aku dah habis cover full series upin ipin gara-gara kau okey!


meet Ziyad.
dia menyimpan perasaan cinta yang amat mendalam pada Raha.
aku pernah tgk dia kemam sudu penuh air liur dlm mulut dia dan sesaat kemudian,sudu tu baik punya landing dlm mulut Raha pula.

euw,aku tak tahu apakah itu tanda bukti cinta bagi mereka berdua?!

Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu.



sobs.i'll miss you lah.good bye my lover.ahh,benci ahh..aku rindu-rindu..die bukan igt aku pun bila besar nanti!