Thursday, June 23, 2011

kembali rangup~

hiyya.wasap nigga?

pepatah ada mengatakan

"menuntut ilmu biarlah hingga ke negeri china"

malangnya.. melaka yang ikut highway hanya 1 jam ini pon dah boleh buwat hidup yang aku lewati semakin lemau dari hari ke hari.

setiap pagi aku bangun dan berfikir..

apa yang aku patut buwat hari ini?

apa yang aku dah berjaya hasilkan sepanjang dua dekad aku di atas bumi yang fana ini?

apa sumbangan aku dalam era globalisasi ini?

adakah aku dah cukup berkhidmat utk negara?

memikirkan semua ini membuwatkan masalah resdung semakin menjadi-jadi.

jadi aku utarakan masalah ini kepada sahabat handai yang masih tidur dikala matahari sudah 180 darjah atas kepala.kebahangan rumah kian terasa ditambah pula dgn segenap isi rumah yg rata-ratanya kurang ilmu ukhrawi didada.


rakan-rakan ku kejut satu persatu.masing-masing liat seperti lempung.

mujur salah seorang darinya sanggup menjawab walaupun dibawah separa sedar serta pipi dilingkari air liur basi yang berjaya di hasilkan sepanjang malam.

jawapan ikhlas yang di perolehi

"aku rase engkau patut makan sekarang"

oh.oke.

maka dengan berbekalkan pengalaman makan tanpa henti selama 5 jam lamanya..kami segera bertolak seawal 10 pagi menuju ke bandaraya utk menjamu selera di sebuah pusat membeli belah yang menjadi kebanggaan siswa-siswi uitm,lendu,melaka.




"as a child my family consisted of two choices: take it or leave it."

eh,stupid girl..just take it lah!

No comments: