Saturday, April 16, 2011

antara melaka dan jepun

biasanya pada malam hari,aku dan rakan-rakan akan lepak di mamak utk menjamu roti canai cheese yakni merupakan salah satu alternatif utk menjimatkan perbelanjaan sehari-hari.ya.kehidupan aku sgt daif di uitm*dear mak,sila baca*.

sehinggalah di suatu malam yg hening,ketika aku sedang enak berbungkus di dalam toto sambil melayan novel cinta yg tajuknya-saya-sendiri-segan-nak-sebut ,tiba-tiba rakan-rakan aku menggelupur di depan laptop.ini luar biasa.mereka hanya akan berkeadaan begitu jika sedang menonton topshow korea atau ketika stalk jejaka rupawan di laman sosial facebook.u know lah typical malay girl macam kami nih~


cisdale!

google makanan! patutlah mata masing-masing macam kena tabur dengan gold dust!
selepas ini,aku mungkin perlu lebih tegas memonitor kegiatan ini.

adakah anda tahu selain lelaki budiman yang baik hati, aku jugak amat melting jika di dedahkan dgn makanan-makanan japan..silap-silap haribulan aku boleh pergi ke youtube belajar 'how to make your homemade sushi'.

lantas, bagi mengenang kembali peristiwa silam tsunami yang melanda jepun..aku dan rakan-rakan sebulat suara mencapai kata sepakat utk menjamu selera di sebuah japanese food restaurant yg terletak di bandaraya bersejarah .*come again.dear mak,anda digalakkan supaya tidak membaca*.


usai sahaja makan, kami pon merayau disekitar Afamosa.

setiapkali kena buwat alamat,aku seringkali lupa poskod..then aku akan tulis poskod kajang saja walaupun alamatnya melaka.

aku memang gemar memberi nafas baru utk di pose di hadapan kamera tetapi mereka selalu membuatkan ia tampak double meaning.


sedang kami berjalan-jalan di sekitar taman,tiba-tiba kami nampak train ini..ia mengingatkan kami pada model booklet for publication subject kawan kami.mereka pose sebegini.
then,we try to make it macam parody but then..huwaaa..tersilap kereta api!
oke.setel.pegi baca buku utk finale.

No comments: