Thursday, May 20, 2010

dah update dah faten!

ya.cuti semester masih panjang.mungkin maseh ade sebulan lebeh.kalo dikira secara saintifik boleh menangis tersedu sedu dibuatnya.jadi utk mengelakkan rusuhan ataupun semangat assabiah mula menular dikalangan follower kipas mati aku,aku update lah lah pade petang ini walaupon kelaparan .

aku maseh igt lagi peristiwa dimane ditengah kesibukan utk menghadapi final.. faten serta kak fatin telah mendera aku secare batin dgn memakse aku menonton kumpulan boy band yg diberi name 'super junior'..demmit ! korea lagi..korea lagi..korea lagi.pade mulanya mereka cakap hanya igt mempertontonkan pade aku cume satu videoclip saje..tapi diantare perlu menghafal key term human communication atau sorry-sorry -super junior mane satu yg akan menjadi pilihan??..dgn barisan jejaka berwajah bayi..serta menjanjikan kenyitan mata yg seksi..katekan saje korang mengalami masalah buang air kecil tidak lawas jika tidak terpengaruh ngan group ini.lepas satu..satu lagi..sampai2..aku sendiri dihalau secare tidak beretika setelah keadaan tidak lagi mampu dikawal.kak fatin bace buku pon tersengih sengih sesekali aku lihat tergelak kegirangan sendirian dikatilnya..(-_-)''

begitu sekalikah bahana kumpulan korea dikalangan para belia?erm..btw,kak fatin masih belia ya rakan-rakan..walaupon wajahnya persis khadijah tan.perkara ini telah disahihkan melalui quiz yg kami buat di facebook.rentetan peritiwa itu,kak fatin menjadi murung.jadi kami buat ujian ulangan..aik?..rosnah mat aris pula.pelik tapi benar.apabila kami ingin membuat ujian utk ketiga kalinya..dahi kak fatin sudah didatangi peluh dingin..mungkin beliau bimbang wajah zaiton sameon pula yg muncul screen laptop..*jenaka sambilan berakhir*

percutian sekolah yg maseh panjang telah memaksa aku utk menjadi penganalisa filem yg paling muda dalam arena pefileman..dengan berbekalkan ilmu fekah di dada..aku telah berjaya melakukan kajian secara rawak dikalangan sahabat handai..kaum kerabat mahupon jiran tetangge.
berdasarkan questionnaire yg dibuwat..rata2 nya meminati drama korea..japan..omputih..thailand..indonesia dan drama melayu hanya 0.6% ..gahhh!x sampai separuh..tak sampai suku..kalau beli ayam kat nandos pon x dpt sidelines mediterranean rice dgn peri chips nih!!

utk tahun in sajer..baru beberape kali saja aku menjejakkan kaki ke panggung wayang dan secare tidak sengaje tertgk pasangan anak2 muda buwat wayang bak kate pepatah teguk air sambil diving??

oke..tapi yg paling best bagi aku ialah movie LOSERS.korang google lah sendiri sinopsisnya dan mungkin anda boleh dpt kan segera cakera rompak di pasaran gelap sekarang sementara stok maseh ade.

aku menonton bersame 2 org fans fanatik aku iaitu nadia dan afiq.sebelum cerita itu mula..mereka telah memperkotak katikkan cerita yg aku pilih..aku hanya mampu mendiamkan diri dan berlagak kool..tetapi apabila cerita itu mula ditayangkan ,aku lihat afiq mula mengesat air mata di pipi.terharu mungkin..mungkin juga beliau beranggapan itu merupakan cerita romantik komedi???! manakala pop corn yg dimakan oleh nadia hampir disuap ke mulut org disebelahnya.tapi sehingga kini aku maseh tidak berpeluang utk menonton iron man mahupun ip man.ade tak sesiape yg ingin mengajak aku menonton wayang sekarang secare percuma serta menanggung makan minum aku?ayuh!anda mungkin berpeluang utk mengenali lebih dekat lagi siapa penganalisa filem muda ini!!!

selain itu,cerita-cerita indonesia semakin mendapat tempat dikalangan kanak2 diantara umur 11 ke 13 thn.bermula dari sinetron bawang putih bawang merah dan yg terbaru iaitu tasbih cinta.genre cerita yg meleret2 membuatkan aku tertekan sendiri...jalan cerita yg sering memaparkan masalah pergolakan keluarga yg tidak berpenghujung ,perebutan harta warisan dan perebutan kekasih yg lawa sikit dari momok sering kali membuatkan aku mengalami phobic marriage.logik ke bagi anda pari2 yg memakai pakaian mandi seorang wanita tua.alamak..x lalu aku tgk..~bila di igt2,cerita indon tidak jauh beza dgn cerita thailand..peh..dgr org thailand buwat segmen memasak menerangkan cara2 buat itik panggang pon boleh menggigil tangan amik remote control tukar channel laen.

korea dan japan movie pon x jauh beza..mesti letak wajah2 kumpulan boyband.aku sebagai peminat drama2 picisan macamnih sering terpengaruh dgn watak2 kayu mereka.chait!


tapi kalau buwat videoclip..aku mmg beri A+ utk indo band.
jgn tanye kenape aku letak gambar die..
sbb saya kan peminat ariel peterpan..ahahah.














No comments: