Sunday, August 30, 2009

sajak anak merdeka.

tolong.tolong dan tolong.

hari ini hari isnin..31 0gos..*kalau x caye gak..sila semak tarikh arini kat surat kaba *

oh tidak..

aku bukan sedang buat sajak merdeka.

tetapi aku ingin intepretasikan hidup dan nasib anak malaysia..anak melayu!!!


intro*yg saya hormati..tuan pengerusi blog..*sukahatisajaakubuat debatdalamruanglewablogini*hee~paham ker?

barisan panel hakim yg bijaksana dan sini.

dan seterusnya rakan2 sekalian..oke musuh saya nak join pon boleh lah..meh.meh.

berdirinya saya disini*walaupon hakikatnya sedang duduk bercangkung depan laptop dgn mata terkelip2 sebab spek mata dipatahkan oleh along*

adalah utk membicarakan nasib2 org melayu kita la ni..


jika ditakdirkan datuk laksamana hang tuah..hiiiiidup semula!

nanti dia berkata "dulu aku menyatakan .melayu takkan hilang didunia"

dulu.itu dulu..*aku pulak berkata..datin laksam whyda

tapi sekarang aku meramalkan
"jika kamu berpecah belah..jika kamu maseh bertelagah..MELAYU AKAN HANCURRR!!"

hancur!!!*suare backup dibelakang.

"MELAYU AKAN LEBUR!!"

lebur!!!*maseh menggunakan suara backup dari group yg same.

"semua bangsa melayu akan masuk kedalam kubur!!"

hahahak*hang tuah dah pandai dah gelak syaitan*

yang tinggal hanyalah kenang kenangan.

kenang kenangan ARWAH bangsa melayu!

ARWAH budaya melayu.

ARWAH kebudayaan melayu.

arwah songkok melayu arwah baju melayu sampin melayu keris melayu?


haa..!hilang semua nya..

dan lagu2 melayuuu..

"cakpong...cakpong!!"

melayu kini..jeng3!

hanya tahu memutar belit cerita..

memutar belit percakapan serta perbuatan..

PUTAR PUTAR PUTAR.

putar roda impian itu..

saya putar halim !

wang besar wang besar!*sambil clap*

tiii ung..ahh!

anda muflis!!..teng teng teng..

sape yg rugi?.mereka dan keluarga mereka yg rugi..

mengapa.mengapa.mengapa?

sekian wabilahitaufikwahidayah wassalamuaikumwarohmatullahiwabarokatuh.

nie lah rupa anak melayu yg pura2 rajin dlm kelas .tetapi maseh sempat maen camraowing di belakang.

APA NAK JADI DGN NASIB ANAK MELAYU WEH..?

No comments: