Friday, August 14, 2009

gua hangin satu badan!!

panas betoi aku ari khamis minggu lepas..macam2 kejadian yg x diingini berlaku*padahal 1 jer kejadian..emo nak lebeh2 plak..

begini.aku telah di rompak...cinabeng jawa tengah betoi laaa..mmg aku rse nak mencarut 3 hari 3 malam jer..haih..dah laa bank card aku tak buat lagi..si pencuri yg x dpt di detect kejantanan atau kebetinaan nya pon pasti sedang girang dikala aku bagai cacing kepanasan carik purse yg hilang itu.

ponat den tahu!..aku luper plak nk citer..tetibe tadi teringat nk update pasal kes kecurian..aku igt aku xkan dirompak..tetapi..kerana terlalu percaya dan riak pade diri sendiri..aku tewas..OWH.NOOOO!!!!!!!!!!

kisah bermula di suatu tengah hari yg x hening langsung..matahari gile panas membahang..armpit rakan2 ku sudah berpeluh kulihat.hoho~

waktu itu port aku ialah dibwh library..*baru selesai bergayut dgn anes!

aku tetibe mahu pulang ke kolej..*ngantuk siyal tengah hari butee..

dahla petang tuh aku kene jadi tukang sorak utk coral speaking..kekonon niat dlm hati nk balik dorm tido jap ar kan..rehatkan minda..aku pon relax2 ar kan jalan bagai itik pulang kolej..
*nih kire itik berpelajaranlah.

tiba2!!!..elok aku sampai bilik..duduk kat kerusi..keluarkan sume buku dari dlm beg..hah!!what the fish???..purse aku hilang...ko mei yaa..

aku dah menggagau..what to do?..what to do?

aku tonggengkan beg..xde jugak!..aku pon check ar plak kat atas meja..kot2 aku da kuar kn ker..tapi dukacita dimaklumkan..tiada..sob3!anda gagal lagi whyda..anda gagal..owh tidak!..saya bukan pengalah!!

kak fatin ngan kak yana boleh plak nak maen2 ngan aku dikala jiwa aku sedang bercelaru..mereka saling tuduh menuduh..aku yg tgh kerungsingan..*weh..c'mon2..gua serius beb!*cayalah whyda ckp camtu ngan senior..*oke itu tipu!..yg betoi2 punyer aku ckp mcmnie..
"tolong saya kak..mne nak carik nih..mati ar camnih"..*gilak purse ilang macam hilang healer utk penyakit astma ar pulak kn..

toing!(mentol bercahaya)..aku pon bergegas keluar nk carik kat library plak..ulang alik aku dari kolej pergi library..3 kali wa cakap lu!!!tue tak campur lagi perjlnan yg dihalang oleh itik kat jambatan..mmg tragis!..aku dah segan dgn bdak2 laki course a.d(art and design yer!)yg superb2 belaka!..mesti dlm hati mereka berkire2.."giler aper gadis berhijab oren ini maraton tengahari bute nih!"

tpi misi percarian ku gagal lagi..mata da makin ngantuk..aku relax jap kat bawah library tuh..kawan2 aku dah menunjukkan riak2 simpati kpd aku..*aku x perlukan simpati..aku hanya perlukan purse sekarang nih wey!..kawan ku yg sorang nih plak lagi bagus soalan..
"eh,whyda kaw x nangis ke purse ilang?"

aku pandang die dgn pandangan sinis!*menangis?..no..no..no..tue mmg x kene dgn jiwa aku..aku kental beb! tapi aku da set da dlm mind aku..kalau x jumpa gak purse aku sampai mlm kang..aku nangis!!!

5 minit pastu..aku balik dorm balik!..ade baeknya aku sambut seruan katil..x sampai hati rasenye membiarkan mata ini dari x pyh tdo gara2 purse ilang..amatlah x patut..aku pon panjat katil...Zzzzzzzzzzzzz

jam menunjukkan pukul 4 ptg..aku msj roomate aku,faten...aku nk die teman aku jumper pak guard utk melaporkan kehilangan ini..sepanjang perjlnan ke pondok guard,aku cakap..kalau purse jumper..duit xde pon x pe ar!!!*anda igt yer kate2 ini..aku gile tabah+berhati tulus mulus melepaskan duit 80 ringgit diambil.

pang pung pang!selesailah..aku pon pergi pasar mlm sehelai spinggang..aku dah diklasifikasikan seorang yg papa kedane dlm sekelip mate..*naseb baek ade anak mami nih tolong aku..dpt ar aku bergantung harap*ayat taching.walaupon aku da jatuh muflis..tapi aku ttp berpegang pde prinsip..'biar papa asal perut kenyang'..abeh aku tibai duit faten beli makanan.

setibanya kami di bilik..tetibe hpon aku ber'vibrate'..member aku call..purse aku dlm beg die..
aku pon.."hah!yabedabeduuu..alhamdullilah*igt Allah wey!"

die ckp mebi org sabotaj die..

aku pon amik ar purse aku mlm tuh..aku check2 arkan..ceh!abeh licin purse aku..duit sume xde..tgl duit syiling jer..*terbaek punyer pencuri.haih..

kuang ajo betoi..officially gua bankrap dol!!!

tapi aku terima semuanya dgn tabah..menyedari ini semua kerane ke'careless'san aku sendiri..
oleh kerana aku dpt purse aku sebelum malam..dan secare rasminya nya aku x sempat nangis..dan aku berjaya mengekalkan reputasi aku sbg seorang yg xkan menangis kerane kehilangan purse..TAHNIAH!

No comments: