Monday, July 18, 2011

rewind.back in 2001-2003.

apa khabar org kajang-bangi sekalian?

hari ini seawal pukul 6 pagi emak telah mengejut aku utk menghantarnya ke sekolah. sebagai anak yg berpotensi besar utk dicalonkan dlm program realiti ustazah pilihan,aku turut kan saja.

dipertengahan jalan,aku meminta bonda membuka radio.
tetapi gara-gara malas nak bergerak, emak enggan menuruti perintah ku.

sentap.

akhirnya aku sendiri menekan punat radio lalu menukar siaran suria fm.

tiba-tiba bonda bersuara" mak pagi-pagi biasa dgr yassin ."

panggg! wahidah sila gantung diri sekarang.

sejurus selepas meninggalkan emak di perkarangan sekolah,aku terus memandang meter minyak yg masih penuh. niat hati ingin pergi drive thru mcD,malangnya nadia telah songlap wang aku sejak dari awal pagi lagi.

cisdale,tangkas sungguh beliau bertindak.

lalu dgn hati terluka aku pulang semula ke sarang..sob-sob.

sampai dirumah,terus bukak facebook.chatting dgn geng lama.oh ya,sangat lama.

berbalik pada tahun 2001-2003.

tahun itu aku mula mempunyai kawan yang masing-masing perangai mcm seth tan.
we're very close friend.

introducing you..tada!
mereka berdua ini lah antara insan-insan yang kenal aku sejak dari zaman kanak-kanak lagi.
yang tgh-tgh ini namanya farahanim tapi biasa dipanggil farah..aku rase aku je gigih sebut name faranim dari dulu baru rase istimewa sikit.yang lagi sorang,namenye ainun raihan.

to be frank,mereka sgt pandai.kami satu sekolah tapi lain kelas.mereka kelas pertama jadi selalu dapat nombor hujung.ahaha.sgt pandai!
aku kelas kedua,tapi selalu dapat nombor top 3.jadi boleh diklasifikasi sebagai sedarjat.tuee diaaa..tak nak kalah!



kami tinggal di satu tempat yg dipanggil RUMAH GURU iaitu rumah yg di provide oleh goverment. disitu lah bermula bibit-bibit hubungan percintaan luar tabi'i kami.

seperti yang pernah aku cerita sebelum ini,aku gemar keluar main tgh-tgh hari buta.jadi tempat transit aku biasanya rumah mereka..tapi aku lebih kerap dirumah ainun sbb bonda nya provide ice-cream.ahah.sementara tunggu petang,kami tgk tv dulu takpon lepak main buaian kat rumah jiran.sgt tak tahu malu okey!

sudah menjadi routine bagi kami utk bermain satu permainan ini yg dipanggil rounders.biasanya kami main sesame perempuan tapi kadang-kala kitorang maen dgn budak lelaki.sumpah mereka tak bagi can langsung pada kami yang lemah gemalai ini.sungguh tiada sifat gentleman dalam diri.sekali mereka ada peluang maen,jgn berani kau bermimpi utk menang.sekali diorang libas bola, boleh ke dalam semak perginya.mmg kalah hilang maruah dikerjakan..depress.

biasanya kemana-mana kami pergi pasti bersama.tapi kalau salah seorang tiada..
siaplah!habis di jaja cerita fitnah.


see.bak kate pepatah org muka baby face mcm aku selalu dilempar kata-kata tohmahan.

mereka juga insan yg bertanggung jawab menghasilkan parut2 kekal di kaki aku yg mulus ini.asal main tak pernah tak tergolek sana-sini.

kalau sehari tak keluar rumah mmg penyakit keturunan lah tuh.
balik rumah lewat siaplah..kau tgu je ayah aku naik angin..pergh, bergegar atap-atap kat rumah guru tue der! tapi kalau aku tgk arwah encik jamel syok memborak dgn member die kat luar rumah...makin extend lah duration utk aku berjimba.

kalau time birthday pulak,waktu tuh la,khidmat dorang diperlukan.kitorang sanggup pergi dari satu ke satu rumah jiran utk jemput anak2 dorang pergi birthday party.kalau nak beli hadiah,kami gemar ke kedai yg diberi nama WAWASAN.dorang mesti bawak aku sekali tapi x beri aku tgk hadiah..apadahal??
lagaknya mcm nak beri aku samsung galaxy tab saja.namun aku tabahkan hati,menunggu hadiah diberi.elok sahaja sampul hadiah dibuka..Huwaaa..Frame Gambar je rupenya..pek!
tetapi memandangkan korang dah beli dgn bersusah payah aku redhai segalanya.aku pon pamerkan senyum plastik.aha,memilih!sekarang apa pon tak dapat. semua main wish kat facebook jer.dah berkurun tak celebrate.*sigh*

empat dari kiri:ainun.
tiga dari kanan :farahanim.
aku yg bercangkung tiga dari kanan.
waktu nih darjah lima kitorang camping kat gunung senyum yg seram.

dulu kitorang mmg active satu macam.semua perkhemahan nak di join nye.memang berbeza gila aku dulu dgn sekarang.

zaman sekolah rendah mmg zaman kegemilangan aku .serius.

tolong lah percaya yang aku pernah jadi pengerusi tunas puteri..tolong lah percayaa!!!*begging*huwaa..aku pun tak percaya dgn kebolehan diri sendiri.aku cerita kat housemates aku yg aku pernah dapat johan pertandingan bercerita peringkat zon waktu kat pahang pun mereka pergi libas bantal ke muka aku yang innocent ini ..grrr~

kepada ainun dan farahanim ,
"kalian lebih tahu bukan apa yang hak dan apa yang batil..tolong lah buktikan pada dunia yang aku ini sgt berguna suatu ketika dahulu..sobs."


semua mende kami buwat mesti bersama sampai result upsr pun same..tpi upsr je lah..masuk pmr and spm mmg tak lah kan.mereka bertahan..aku dah kecundang.ahah

masuk sekolah menengah kami dapat sekolah berasrama yang di beri name seri..mmg berseri-seri lah awal masuk tuh..pastu start 2-3 hari aku dah panas enjin melalak hendak pulang ke pangkuan keluarga..aku seret ainun dgn farahanim..masing-masing hati tak kental..tapi bertahan jugalah aku setahun kat situ lepas tuh aku cau pindah tempat lain. ainun bertahan kat situ sampai form 5 manakala farahanim berpindah ke tunku kurshiah waktu form 4 tetapi kembali semula ke sekolah seri setelah membuat kenyataan yang cikgu di sekolah barunya umpama singa lapar.mana lah x jadi singa kalau dpt student yang kuat berhibernasi mcm kau!

aku syak farahanim dan ainun mmg tak boleh dipisahkan..mereka sama2 belajar di upm n major in mathematic..fuh,kirim salam awal-awal lah weh gua nak join.baek aku duduk diam-diam dalam course aku yg indah ini.

mmg dari sekolah rendah aku tau yg mereka berdua nih mantap subject kira-kira.
kalau dorang dapat A...aku dapat C..
kalau dorang dapat A..aku dapat C-
kalau dorang dapat A..aku dapat D.
okey cukup..makin panjang aku cakap makin cemerlang pencapaian matematik aku.

tapi upsr aku dapat A wa cakap lu ..miracle kan?


aku cau dari rumah guru waktu form 1.sedih juga.tapi ainun menangis..pergh,mcm mati laki!! byk sgt lah tue dosa silam beliau dgn aku.

ahhh!.how good its feels.the hand of an old friend.
miss u guys. miss our ol' time together.

p/s: sorry for the immature behaviour once*mengumpat thingy*.my bad.

love,whyda.*amacam tangkap leleh tak?*




No comments: